ویژه ها

چند راه حل برای مشکل اقتصادی کشور

237792_223به گزارش بصیرت جویان با توجه به شدت گرفتن بحران اقتصادی و  تشدید فشارها بر مردم ، چند راه حل برای مشکل اقتصادی کشور پیشنهاد می شود:

  1. افزایش یارانه بخش صنعتی کشور : آن چه در میان از اهمیت برخوردار است این مطلب می باشد که صنعت از اساسی ترین مواضع برای حفظ اقتصاد کشور است . اگر صنعت آسیب ببیند ، کشور نیازمند و وابسته تر شده و همچنین بازارهای داخلی آشفته شود. این بی نظمی موجب می شود . هنگامی که عرضه و تقاضا به توازن نرسد ، نمی توان منتظر خبرهای خوب اقتصادی بود. یارانه بیشتر سبب می شود تا افزایش هزینه محصولات پایه در صنعت موجب تغییر قیمت در بازار نشود . این انجام موجب آرامش در جامعه خواهد شد.
  2. مقابله قوه قضائیه با محتکران: احتکار از گناهان کبیره است و در حقیقت محتکران سود جو هستند که نبض بازار را به نفع خویش قبضه کرده و در مدیریت حکومت اسلامی و رفاه مردم اخلال ایجاد می کنند .
  3. تنظیم در آمد ماهانه مردم با وضعیت اقتصادی؛ این مطلب به این معنا نیست دائم تورم افزایش یابد و در آمد نیز افزون گردد  . این مسئله جز نقدینگی نمی افزاید . علاوه بر این که ارزش پول رایج را نیز اندک می سازد . بلکه باید دولت به گونه ای وضعیت اقتصادی را مدیریت کند که مردم قادر باشند خود را با وضعیت وفق دهند. از جمله هزینه های آموزشی و درمانی و مخارج روزانه کاهش یابد . این دسته هزینه ها در دست دولت است .
  4. مدیریت ارزی : آن چه در این میان از اهمیت برخوردار است این مطلب است که ارز کشور به صورت ناصحیح از کشور خارج شده و واردات بی رویه و نامطلوب انجام می گردد. این مسئله هم به تولید کنندگان داخلی کمک می کند و هم کشور را به خود باوری نسبت به داشته های خویش می رساند.
  5. مقابله با اشرافی گری : متأسفانه برخی از مسئولین در صدد آن برآمده اند تا برای خود امکانات ویژه تخصیص دهند. این مشکل با اقتصاد مقاومتی و لزوم سادگی در مسئولین بنابر سیره و منش امام خمینی (ره) مخالف خواهد بود
  6. مردم اخلال گران را تحت فشار دهند و با عدم خرید کالاهای غیر اساسی آنان را با مشکل مواجه سازند

جالب این جاست که دولت کنونی ، خود به فشار بر مردم کمک می کند

مطلب مرتبطاز فشارهای اقتصادی تا فتنه گری علیه انقلاب

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page