ویژه ها

مروری بر سخنان رهبر انقلاب درباره فتنه گری در دیدار با دولت

مقام معظم رهبری در صبح روز چهارشنبه هفته پیش ( ۵/۶/۱۳۹۳) به مسئله فتنه گری اشاره کردند ایشان فرمودند : «مسأله‌ی فتنه  و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان‌گونه که در جلسه‌ی رأی اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند. » 

این سخن کوتاه است اما در خود معنا و پیغامی را می رساند که گویی رهبر انقلاب نیز با زبان بی زبانی رفتار های فتنه گون در دولت را به نشانه رفته اند . این مطلب با مراجعه به بازتاب عزل فرجی دانا وزیر علوم دولت اعتدال روشن می گردد .

رضا فرجی دانا در دوران وزارت خویش – بنابر گفته نمایندگان و خبرگزاری ها – به نصب کسانی در محیط دانشگاه پرداخت که یا از لحاظ اخلاقی مانع فرهنگی بودند و یا از لحاظ مخالفت با نظام در فتنه ۸۸ حضور داشته اند . این مطلب موجب ناراحتی اصولگرایان و جبهه انقلاب شد و اسباب استیضاح وی را فراهم ساخت . اما پس از عزل وی با آن که ریاست جمهوری اعلام به احترام به رأی مجلس داشت اما وی به صورت تلویحی انتقاد خود را بیان می دارد .

روزنامه آفتاب یزد در تیتر یک خود در دوم شهریور این سخن حسن روحانی را می نویسد : با تغییر یک نفر ، مسیرمان عوض نمی شود

عناوین اخبار روزنامه آفتاب یزد در روز یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ :

این گفتار گرچه به خوبی منش دولت را در حمایت از سیاست های فتنه جویانه وزیر استیضاح شده بیان می دارد .آیا مسیر فرجی دانا و اعمال شنیع او که جز بنابر اسناد و شواهد نیست همان مسیر دولت است؟ آیا رئیس جمهور از این مسیر حمایت می کند ؟ این عمل خود دهن کجی به رأی قانونی مجلس و چراغ روشن به حمایت از فتنه گران است.

علی مطهری در گفتگو با خبرگزاری ایسنا می گوید:

« به نظر من این عزل یک نقطه منفی برای مجلس نهم است، چون اشکالات کار آقای فرجی دانا در حد استیضاح و برکناری نبود و ایشان مظلوم واقع شد و قربانی رقابت‌های سیاسی شد چون اصل حرف محرکان استیضاح که ممکن است در بیرون مجلس هم باشند این است که دانشگاه‌ها باید تحت کنترل ما باشد و فضای امنیتی گذشته بر آنها همچنان باید باقی بماند و افزایش آزادی بیان در دانشگاه‌ها را مضر به حال نظام می‌دانند، در حالی که این طور نیست و نگرانی آنها بی‌جاست. البته محرکان این استیضاح به هدف خود نرسیدند چون آقای نجفی همان راه را با سرعت بیشتری ادامه می‌دهد و سیاسی‌تر از آقای فرجی داناست. » 

 حال وقتی سخنان رهبر انقلاب و تأکید ایشان به خط قرمز بودن فتنه و نهی وزرا از آن را مشاهده می کنیم و آن را با وقایع نه چندان دور از آن مقابله می دهیم به خوبی می فهیم منظور و مقصود رهبر انقلاب چیست. رویکرد حمایت از فتنه به صورت پنهانی و غیر آشکار در دولت وجود دارد و این یک انگ نیست . بلکه شواهد از آن حکایت دارد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page