ویژه ها

تکنیک های عملیات روانی در رسانه و خبر

🔹 مباحث جنگ نرم در دو حوزه ی ذهنی (مهندسی پندار) و عینی (مهندسی رفتار) و در سه سطح استراتژی (هدف)، تاکتیک (راه) و تکنیک (روش) قابل بررسی است.

🔹توضیح آن که کارکرد رسانه و خبر این است که ابتدا با تأثیر گذاری بر ذهن افراد و انگاره سازی، تفکر را شکل داده و در حوادثی که قابلیت به فعلیت رساندن آن و تبدیل ذهنیت (نظر) به عینیت (عمل) را دارد، رفتار را سازماندهی می کند؛ همچنان که انتخابات های مختلف در کشور های هدف را باید محمل اصلی این ظرفیت دانست.

🔹 تکنیک های عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر، قالب های ارائه ی هدفمند اطلاعات است که با هدف گیری ضمیر ناخود آگاه، ذهن مخاطب را به مسیر دلخواه سردمداران یک رسانه سوق می دهد.

⬅️ تکنیک های عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر ص۱۱ و ۲۱

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page