ویژه ها
سبک زندگی اسلامی یا زندگی لیبرالی ؟ کدامین را بر می گزینید؟

سبک زندگی اسلامی یا زندگی لیبرالی ؟ کدامین را بر می گزینید؟

از جمله مسائلی که در چند سالی است مطرح است مبحث lifestyle  یا مسئله سبک زندگی است . مسئله ای که گویا تا حدی در امور روز مره خود به فراموشی سپرده ایم.  یاد گرفته ایم بگوییم ولی عمل نکنیم. حتماً متوجه نیستیم که صهیونیست ها می خوان مسلمانان را بزنند کنار تا وعده کتاب مقدس رو زودتر محقق کنند و کاری کنند – تا به خیال خودش – موعودشون بیاد. به خاطر همین از انقلاب ما ناراحت هستند . اما انگار ما خوابیم . نمی بینیم . نگاه های مادی و سکولار در زندگی هایمان موج میزند. فروید خدایی میکند اما کسی باور نمی کند با تفکرات امام صادق ( ع ) میشود تمدن سازی کرد.

واقعاً این همه عقل گرایی برای چیست؟ یعنی وحی رو بذاریم کنار فقط به این عقل که خطا پذیر است توجه داشته باشیم؟ عقل از منابع معرفت است اما برخی مسائل رو درک نمی کند. چرا کسی نمیگوید چرا خانواده در کشور ما مورد اجحاف واقع شده است؟

 چرا طلاق آن قدر رایج شده است که حتی جشن طلاق می گیرند و برهم خوردن یک مجموعه محبت و صفا و آغاز یک زندگی پس از شکست را به شادی می گیرند؟ به عقیده من برای حل این مشکل باید قبل از ازدواج اندیشه کرد .گویا جوانان ما درکی صحیح از ازدواج ندارند. همسر گرفتن تنها برای رفع غریزه نیست. اصلاً انسان آن قدر رفعت مقام دارد که در یک نیاز جنسی خلاصه نمی شود. الآن دنیا دارد با حاکمانی رو به رو می شود که جز به کشور گشایی نمی اندیشند و به فکر جهانی شدن هستند. به هیچ اصلی هم پایبند نیستند. جوانان ما را اغفال می کنند تا سرشان گرم باشد و دنبال مقابله با آنان نروند. آن موقع همان ها را یا مهره خود میکنند یا سر به نیست می نمایند.

چرا اینگونه نادانی می کنیم؟ ازدواج باعث تحکیم جامعه می شود . وقتی یک جامعه فرهنگ مستقل داشته باشد ، زندگی مستقل خواهد داشت و با سبک زندگی بهتری هم به سر می برد . نباید حواسمان پرت باشد.

گویا همه ما فراموش کرده ایم دین هم داریم .بالأخره خدا ما  را آفرید. مگر میشود که او را رها کنیم و خودمان جدای از او زندگی کنیم؟ مگر وقت مشکلات از همین خدا کمک نمیگیریم، پس چرا بقیه اوقات حرفش را گوش نمی کنیم؟ بهتر است خود خانواده ها با مسئله طلاق مبارزه کنند . وقتی معیار های مادی را کمتر کنیم و به شخصیت طرف مقابل نگاه کنیم با این پدیده اجتماعی کمتر مواجه خواهیم بود. زن و شوهر در طلاق رجعی تا قبل از اتمام عده ، محرم اند . پس کاری نکنیم دو همدم از همدیگر دور شوند. گاهی دخالت در امور شخصی زن و شوهر موجب طلاق می شود.

چه زیباست با هم مهربان باشیم و از خود خواهی دوری کنیم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page