ویژه ها

خانم اسخارکه! هرکشوری قانون دارد/ بررسی موضع رسانه های معاند پس از اتمام سفرهیئت اروپایی

اختصاصی بصیرت جویان/

با اتمام سفر کوتاه ماریچه اسخارکه و هیئت عالی رتبه پارلمانی اروپا به ایران رسانه های بیگانه فارسی زبان اقدام به مصاحبه با وی و طرح شبهاتی بر ضد جمهوری اسلامی ایران شدند. برخی دیگر نیز به پیگیری مسئله حجاب در روابط دیپلماتیک ایران پس انقلاب پرداختند. ما در این مقاله به گوشه ای از آن بازتاب ها رسیدگی می کنیم.

دویچه وله فارسی

سایت آلمانی دویچه وله فارسی پاسخ اسخارکه به اعتراض نمایندگان مجلس را با لحنی کنایه ای از او نقل می کند: نوع لباس پوشیدن تنها اختلاف ما با ایران نیست! این سایت خبری سپس جمله شیطنت آمیز این سیاستمدار اروپایی در صفحه توئیترش را اشاره می نماید: خانم اسخاکه در ادامه این توئیت از مقامات ایرانی این پرسش را مطرح کرده که چرا اجازه نمی‌دهند مردم خودشان تصمیم بگیرند. این پرسش خود دخالت در امور اجتماعی کشور ماست. علاوه بر آن که هر کشوری بر اساس موازین و چارچوب های مشخص خود قوانینی دارد و حجاب نیز در کشور ما یک ارزش اسلامی به شمار می رود. در این جا لازم است به این خانم گفته شود : خانم اسخارکه ! هرکشوری قانون دارد و هر کس که در کشوری وارد می شود تابع همان قوانین هست!

shot-20150610-1988-1xjsn4kکبب

همچنین وی مسئله حقوق بشر در ایران را نیز با وقاحت تمام مطرح می کند و عملاً به دروغ های دشمنان کمک می نماید

رادیو فردا

سایت رسمی رادیو فردا و صدای امریکا نیز یک مصاحبه اختصاصی با اسخارکه انتشار می دهد . او در بخشی از این گفتگو می گوید: راههای زیادی برای نشان دادن احترام وجود دارد. تصور کنید چگونه بود اگر من تصور می کردم مردهای ایرانی از روی بی احترامی با من دست نمی دهند. کاش ما آزادی های بیشتری داشتیم که در هر جای دنیا بنا بر سنت های خود رفتار می کردیم.

shot-20150610-1988-1c517zc

اعتراض دیگر اسخارکه به نحوه اعتراض نمایندگان به اوست . او می گوید:کاش کسانی که با پوشش من مشکل داشتند، در دیدارهایی که با من داشتند،‌ به صورت شخصی به خود من دراین باره می گفتند . این عبارت گرچه درظاهر عبارتی زیبا به نظر می رسد اما لازم به ذکر است که قوانین ایران اسلامی در روابط دیپلماتیک به خوبی مشخص است. چگونه است که این خانم آن را فراموش کرده ؟ همچنین وقتی وی به صراحتحجاب را محل نزاع میان ایران و اروپا و آزادی در ایران را متهم می کند چه توقعی دارد که عمل شنیع او که بازخورد زیادی دارد با یک تذکر خصوصی مواجه شود؟!

bbc فارسی و رادیو زمانه

بی بی سی  فارسی و رادیو زمانه نیز طی دو تحلیل مشابه به بررسی مسئله حجاب در روابط دیپلماتیک پس از انقلاب اسلامی پرداختند

shot-20150610-1988-1wjmsjo

shot-20150610-1988-t239ogپیام اصلی این بازتاب خبری آن است که هیچ گاه نباید از کنار رفتار بیگانگان  به راحتی گذر کرد . زیرا آنان قصد شومی را از یک عمل کوچک پیگیری می کنند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page