ویژه ها
بررسی اظهارات سه تن از مسئولان در ۲۴ ساعت گذشته؛ داعش در نزدیکی دروازه های ایران

بررسی اظهارات سه تن از مسئولان در ۲۴ ساعت گذشته؛ داعش در نزدیکی دروازه های ایران

از هشدار فرمانده نیروی زمینی ارتش تا تذکرهای سیاسی حاج قاسم سلیمانی و اتمام حجت کوچک زاده با ظریف، همه حکایت از آن دارد که داعش درصدد نزدیک شدن به مرزهای ایران است.

به گزارش بصیرت جویان به نقل ازپایگاه انقلابی میدان ۷۲، در شرایطی که کشور از امنیت بالایی برخوردار است و تصور ورود داعش به کشور غیر ممکن به نظر می رسد اما سه اظهار نظر از سوی مسئولان کشور در ۲۴ ساعت اخیر نشان می دهد که خطر داعش به دروازه های ایران نزدیک شده است و این احتمال  وجود دارد که با اندک غفلتی از سوی مسئولان در حوزه های دیپلماسی و امنیتی، جنایات داعش در عراق و سوریه، در کشور ایران هم تکرار شود.

نخست: اظهارات امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مجلس بود که نخستین چراغ قرمز هشدار را روشن کرد و از آماده سازی داعش در افغانستان و پاکستان خبر داد. وی گفت: نیروهای تکفیری و تروریستی در نزدیکی مرزهای ما هستند و در گذشته داعش برای ورود به ایران زاغه مهمات پیش‌بینی کرده بود. امیر احمدرضا پوردستان افزود: در سال گذشته همین موقع بود که ستاد کل نیروهای مسلح به ما ابلاغ کرد که تروریست‌ها در جلولا و سعدیه هستند و گام بعدی آنها خانقین بود که می‌خواستند به کشور ما بیایند.

پوردستان تأکید کرد: این گروهک‌های داعش در استان‌های مرزی ما فضاسازی کرده بودند و زاغه مهمات و نیرو پیش‌بینی و آماده کرده بودند تا در زمان ورودشان با ترور، انفجار، آشوب کنند که توسط سربازان گمنام کشورمان خنثی شد. … امروز جای پای داعش را در افغانستان و پاکستان می‌بینیم و آنها خودشان را آماده می‌کنند. لذا نیروهای زمینی ارتش و سپاه باید تقویت شوند تا بتوانیم تانک بخریم، سامانه‌هایمان را متحول‌سازی کنیم و بالگردهایمان اورهال شوند. امروز نبرد، نبرد نیروهای زمینی است.

دوم: اظهارات روز گذشته سردار مقابله با تکفیریها، قاسم سلیمانی بود که گویی سخنانش مخاطب خاص داشت. وی با هشدار نسبت به فهم غلط سیاسی برخی سیاستمداران از شرایط منطقه گفت: در درون جامعه بحثی مطرح است به نام منافع ملی که بعضی دانسته و برخی نادانسته منافع ملی را به غلط  تعریف می کنند.

سردار سلیمانی گفت: این افراد تعریف جامع، کامل و منصفانه ای در چارچوب منافع ملی به ملت ارایه نمی کنند و بر امواج سیاسی سوار و به مناقشه، حربه و رقابت سیاسی تبدیل می کنند.  منافع ملی یعنی محفوظ نگه داشتن یک ملت از یک کشتار وحشیانه و نظام جمهوری اسلامی به مقابله با پدیده خطرناک داعش توجه کرده است.

و در نهایت: جمله پایانی بخش صحبت جنجالی کوچک زاده با ظریف در جلسه دیروز مجلس بود که علاوه بر آنکه گلایه های قاسم سلیمانی را به روش دیگری به ظریف گوشزد می کرد، نشان داد که خطر داعش همچنان پر رنگ و مخاطره آفرین است. کوچک زاده خطاب به ظریف هشدار داد که در صورتی که داعش وارد کشور شود، اولین کسی که ضربه خواهد خورد شخص وزیر و دستگاه دیپلماسی کشور است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page