ویژه ها

رسایی در جلسه سئوال از آخوندی مطرح کرد چه کسی پاسخگوی ضررهای مادی و معنوی مردم در رها کردن مسکن مهر است+فیلم

1033520_331_0آخوندی! به گفته خودتان در جلسه رای اعتماد، شما اولین کسی بودید که این طرح مزخرف را وارد نظام برنامه ریزی کشور کردید و الان پاسخ دهید که اگر مسکن مهر مزخرف است چرا اولین بار آن را وارد نظام برنامه ریزی کشور کردید و اگر مزخرف نیست، چرا آن را پیگیری نمی کنید تا مشکل پیمانکاران و به دنبال آن مشکل مردم رنج کشیده حل شود؟

به گزارش بصیرت جویان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حجت الإسلام رسایی

همکاران محترم و ملت شریف !

این سوال وقتی ۷ ماه از عمر دولت گذشته بود، مطرح شده ولی الان که حدود دو سال از عمر دولت گذشته، وضع مسکن مهر بدتر شده که بهتر نشده است. موضوع سئوال در خصوص مسکن مهر است. مسکنی که متعلق به اقشار کم درآمد جامعه است. مسکنی که متقاضیان آن حتی همان مبالغ اندک را با رنج و زحمت تهیه کرده اند و هزینه مسکن، نیمی از درآمد خانواده را به خودش اختصاص داده.

اولین پیام اقتصادی امام خمینی (ره) به فاصله کمتر از ۳ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی، با موضوع تامین مسکن محرومان بوده است. اصل ۳۱ قانون اساسی: داشتن مسکن متناسب با نیاز را حق هر خانواده ایرانی دانسته و دولت را  موظف کرده برای تحقق آن و رفع محرومیت در این زمینه با اولویت آنها که نیازمندترند، تمام امکانات خود را به کار گیرد.

سوال از وزیر محترم این است که شما در طول حدود دو سال گذشته چه کردید؟ شما با چشم انتظاری مردم بی خانه چه کردید؟ شما با امید مردم چه کردید؟ این وضعیت مسکن مهر در شهرهای مختلف ماست

(دانلود گزارش تصویری)

سئوال امروز در باره مشکل میلیون ها نفر از اقشار مستضعف جامعه است که به امید صاحب خانه شدن، از نیاز روزمره خود زده‌اند و اندوخته خود را در مسکن مهر سرمایه گذاری کرده‌اند، به وعده‌های دولت راستگویان مبنی بر متعهد بودن به تکمیل طرح مسکن مهر اعتماد کرده‌اند و چشم به راه تحویل واحدهای خود هستند.

سئوال در باره مشکل ۹۰۰ هزار خانوار یعنی حدود سه و نیم میلیون نفر از هموطنان ماست که هر ماه تیغ تیز اجاره‌بها نیمی از درآمد ناچیزشان را به خودش اختصاص می دهد. این جمعیت میلیونی به دلیل عملکرد ضعیف آقای آخوندی باید شاهد تعطیل شدن بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر و از بین رفتن سرمایه زندگی شان باشند.

متقاضیانی که با هزار زحمت چند میلیون تومان آورده مسکن مهر را تامین کرده‌اند و فشارهای سنگین اقتصادی را تحمل می‌کنند، چرا باید شاهد باشند که سرمایه‌شان به علت بی کفایتی برخی مسئولان در پروژه‌های نیمه کاره، راکد مانده و هر روز از ارزش آن کاسته می شود؟

این روزها متقاضیان مسکن مهر تجمع‌های متعددی مقابل مجلس برگزار می‌کنند و استیفای حق شان را از ما نمایندگان می‌خواهند. اکثر شما در شهرهای خودتان با این معظل و مشکل مواجهید.

آقای آخوندی در ابتدای سال ۹۳ اعلام کرد که تا پایان سال، ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل می شود و به فروش اقساطی می‌رسند. اما در پایان سال ۹۳ با بی تفاوتی اعلام کرد که تنها ۴۵۰ هزار واحد به این مرحله رسیده است.

در جایی دیگر ایشان اعلام کرده بود که طرح مسکن مهر تا سال ۹۴ تکمیل خواهد شد، اما اکنون قائم مقام وی اعلام می‌کند که اتمام پروژه‌های مسکن مهر حتی در صورت تامین منابع مورد نیاز، در سال ۹۴ صورت نخواهد پذیرفت. باید گفت با این وضع بی حوصلگی شخص وزیر، تا سال ۱۴۰۰ هم این وضعیت ادامه دارد.

آقای آخوندی تاکنون کمتر از انگشتان یک دست از پروژه های مسکن مهر بازدید داشته است اما در حدود ۳۰ همایش با عناوین مختلف و بعضا غیر مرتبط شرکت و سخنرانی کرده، در همایش فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، کنگره سراسری خانه کشاورز، همایش ملی نقش پژوهش در قانونگذاری، همایش توسعه و عدالت آموزشی، همایش بانکداری و صنعت اوراق بهادار

وزیر محترم بازهم از پشت تریبون مجلس کلی گویی کرد و از مسکن اجتماعی گفت. آقای آخوندی در جلسه رای اعتماد اعلام کرد که مخالف مسکن مهر نیست حتی گفت که من خودم اولین کسی بودم که موضوع مسکن مهر را وارد نظام برنامه ریزی ایران کردم و ردیف دولتی پیدا کرد ولی به فاصله چند ماه، آن را طرح بی فایده ای خواند و بعد از حدود یک سال، مسکن مهر را طرحی مزخرف نامید!

دانلود از اینجا

آخوندی! به گفته خودتان در جلسه رای اعتماد، شما اولین کسی بودید که این طرح مزخرف را وارد نظام برنامه ریزی کشور کردید و الان پاسخ دهید که اگر مسکن مهر مزخرف است چرا اولین بار آن را وارد نظام برنامه ریزی کشور کردید و اگر مزخرف نیست، چرا آن را پیگیری نمی کنید تا مشکل پیمانکاران و به دنبال آن مشکل مردم رنج کشیده حل شود؟

پیمانکاران می گویند چرا مسکن مهر در حال حاضر صاحب ندارد و دولت نسبت به تعهدات خود بی توجه است. اظهارات یاس آمیز وزیر راه و شهرسازی سبب شده است تا بدنه اجرایی وزارت راه وشهرسازی با آنها همکاری لازم را نداشته باشند و تسویه حساب صورت وضعیت پیمانکاران، طولانی شود و هزینه اضافی آن از جیب مردم گرفته شود.

مردم می گویند بخشی از هزینه های اضافی امروز ما مربوط به خواب سرمایه پیمانکاران است که علت آن ضعف مدیریت شخص وزیر در این حیطه است چرا باید هزینه سوء مدیریت وزیر را مردم بدهند؟ آیا این ظلم به مردم نیست؟ آیا مصداق بارز دست در جیب مردم کردن نیست؟

مردم می گویند قمیت واقعی و نهایی مسکن مهر چقدر است. تاکنون ۳ بار قیمت نهایی مسکن مهر اعلام شده، یکبار در دولت قبل به دنبال افزایش یکباره ارز و دوبار در این دولت در حالی که ادعا می شود در پی سیاست های این دولت و مذاکره با کدخدا، ارز تکان نخورده و ما از رکود عبور کرده ایم و تورم هم صفر است ولی هنوز قیمت مشخصی برای تحویل مسکن مهر تعیین نشده است.

۳ـ چرا زمان تحویل نهایی را مشخص نمی کنید تا مردم بتوانند برای زندگی خود برنامه ریزی کنند. مردم تمام زندگی خود را به پای وعده شما و رئیس جمهور در باره حمایت از مسکن مهر گذاشته اند.

۴ـ چرا دولت به دستور العمل های خود پایبند نیست. بر مبنای دستور العمل های خود دولت، افزایش قیمت مسکن مهر در بیشترین حالت نهایتا باید ۱۰ میلیون تومان باشد که ۵ میلیون تومان آن باید از طریق افزایش تسهیلات جبران شود. با این وجود از مردم ارقام ۱۶ میلیون و یا ۱۷ میلیون در شهرهای پردیس و پرند درخواست شده که خلاف دستور العمل های دولت در حوزه مسکن مهر است.

۵ـ چرا عدم اعتقاد مدیران عالی دولت به مسکن مهر به مردم شفاف اعلام نشد؟ چرا در این زمینه در تلویزیون به مردم دروغ گفته شد؟ چرا از تریبون مقدس مجلس به مردم و نمایندگان دروغ گفته شد؟

مردم می گویند آقای وزیر، مسکن مهر ما در پرند و شرق و غرب کشور مزخرف است، طرح جایگزین شما چیست؟ مسکن اجتماعی؟ این که از دوره وزارت شما در دهه ۷۰ تا امروز فقط در دهان شماست و چند خط روی کاغذ؟ مردم می گویند مسکن مهرهای ۵۰ – ۶۰ متری ما در اطراف شهرها مزخرف، مسکن شما که مزخرف نیست چند متر است و در کجای شهر واقع شده؟

حرف ما این است که مسکن مهر چه خوب و چه بد، تعهدی است که انجام آن را پذیرفته‌اید. اما طی ۲۱ ماه گذشته به انحاء مختلف از زیر بار آن شانه خالی کرده‌اید و در طبقات فوقانی برج وزارت آسوده نشسته‌اید و به تئوری پردازی مشغولید، حال آنکه مردم را به دردسر انداخته‌اید.

بنده در کمیسیون عمران هم گفتم آقای آخوندی طرح مسکن مهر را قبول ندارید نداشته باشید، دولت جدیدی آمده نمی خواهد آن سیاست را ادامه دهد، این حق شماست، ولی حق شما نیست که طرح های نیمه کاره را رها کنید، هر دولتی باید به تعهدات نیمه تمام دولت قبلی پایبند باشد، مردم که نباید اسیر لج و لجبازی های دولت ها با هم باشند.

ثانیا حالا که مسکن مهر بد است، طرح جایگزین شما با نام مسکن اجتماعی به کجا کشید؟ چرا بعد از ۲۱ ماه از عمر این دولت تنها باید یک اسم مبهم از مسکن اجتماعی داشته باشیم؟ معاونان شما در جلسات کمیسیون عمران تنها چند صفحه را به عنوان پیش نویس تفاهمنامه مسکن اجتماعی ارائه دادند که در آن نه تعداد واحدهای پیش بینی شده قطعی شده بود و نه میزان و نوع منابع مورد نیاز، نه میزان و نوع تسهیلات در نظر گرفته شده، نه مدل اجرا و نه مراحل زمانی طرح مشخص شده بود.

اصل ۳۱ قانون اساسی تصریح دارد که داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر خانواده ایرانی است و وظیفه دولت است که با اولویت آنها که نیازمندترند، زمینه اجرای این اصل را فراهم کند. اما وقتی طرح مسکن مهر را مزخرف می‌نامید و طرح‌های جایگزین‌تان تنها در حد حرف و ایده است، این به معنای آن است که وظیفه خود در مورد اصل ۳۱ قانون اساسی را صراحتا نفی می‌کنید.

در فرایند مسکن مهر با توجه به اینکه بعد از انجام هر مرحله از کار، هزینه‌های انجام شده با پیمانکاران تسویه می‌شود، بهترین شاخص برای سنجش سرعت پیشرفت پروژه‌ها میزان اعتبار تخصیص یافته به طرح در هر ماه است.

لطفا تصویر نمودار اول را نشان دهید

آمارهای بانک مسکن به عنوان بانک عامل نشان می‌دهد که اعتبار تخصیص یافته به پروژه‌های مسکن مهر در ۹ ماهه قبل از تصدی وزارت آقای آخوندی، ماهانه ۵۸۰ میلیارد تومان بوده است. اما به محض آغاز به کار آقای آخوندی در مقام وزیر، این رقم شروع به کاهش می‌کند و در دی ماه ۹۳ به ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد (نمودار ۱).

آقای وزیر! چرا اعتبار پرداخت شده به مسکن مهر در دوره وزارت شما تا ۸۲ درصد کاهش یافته است؟ شما بهتر می‌دانید که مسکن مهر یکی از معدود طرح‌های کشور است که مشکل منابع مالی ندارد. الآن بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مسکن مهر (که شامل ۵ هزار میلیارد تومان بازگشت اقساط مردم، ۱۵۰۰ میلیارد تومان مانده خط اعتباری مسکن مهر و ۷۰۰ میلیارد تومان آورده اولیه متقاضیان است) در اختیار بانک مسکن است، اما این اعتبار را به پروژه‌ها تخصیص نمی‌دهند و بسیاری از پروژه‌ها خوابیده است.

سود این پول خوابیده کجاست؟ علی القاعده باید سود همین منابع مالی در اختیار بانک مسکن هم به منابع مسکن مهر افزوده شود. اگر اعتبارات مسکن مهر با همان سرعت سابق به پروژه‌ها تخصیص می‌یافت، الآن تقریبا ساخت تمام پروژه‌ها پایان یافته بود و میلیون ها متقاضی از بلاتکلیفی درآمده بودند. اما اکنون با سوء مدیریت آقای آخوندی و همکارانشان در هیات دولت، در این شرایط سخت اقتصادی، ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه مردم و تسهیلات بانک مرکزی در پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر بلوکه شده است و ۹۰۰ هزار خانوار متقاضی بلاتکلیف مانده‌اند.

لطفا تصویر نمودار دوم را نشان دهید

این در حالی است که همزمان با کاهش شدید تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مسکن به مسکن مهر، اقساط پرداخت شده مردم به بانک پیوسته افزایش داشته است. یعنی مردم به تعهدات خود در قبال دولت مبنی بر بازپرداخت اقساط مسکن مهر پایبند بوده‌اند، اما دولت به تعهد خود در برابر مردم مبنی بر پرداخت اعتبارات پایبند نبوده است.

بدتر از همه اینکه در شرایطی که صدها هزار متقاضی منتظر تزریق منابع و تکمیل واحدهای خود هستند، طبق اسناد موجود، بانک مسکن مبلغ ۳۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مسکن مهر را که باید به پروژه‌ها تخصیص می‌داد، بابت بدهی‌های متفرقه خود به بانک مرکزی پرداخت کرده است که آقای آخوندی باید در این رابطه هم پاسخ دهد.

آقای آخوندی به عنوان افتخار خود ابراز می‌کند که با پیگیری‌های خود موفق شده سقف تسهیلات مسکن مهر را از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان برساند. اما ایشان باید این را هم توضیح دهد که با افزایش هزینه‌های ساخت بر اثر تورم، افزایش تسهیلات به ۳۰ میلیون تومان در اواخر دولت قبل مصوب شده بود اما در دولت یازدهم این مصوبه ملغی شده و همین موجب شد که بسیاری از پروژه‌ها به علت عدم کفاف تسهیلات به حالت نیمه تعطیل درآیند.

بعد از گذشت ۱۸ ماه از به اغما رفتن مسکن مهر، اکنون دولت یازدهم به همان مصوبه دولت قبل بازگشته است و آن را مجددا تصویب کرد. طی این ۱۸ ماه، خواب سرمایه مردم و دولت در پروژه‌ها، موجب افزایش هزینه تمام شده هر واحد شده که این هزینه‌ها در قالب افزایش قیمت بر گرده مردم تحمیل می‌شود. بگذریم از اینکه بعد از گذشت چند ماه از تصویب مجدد مصوبه مذکور، این مصوبه هنوز به طور کامل اجرایی نشده است. آیا روا بود که متقاضیان مسکن مهر این چنین قربانی تسویه حساب سیاسی و انتقام گیری دولتها از هم شوند؟

علاوه بر این، حالا که با بی تدبیری صورت گرفته در این دولت، هزینه تمام شده مسکن مهر افزایش یافته و اعلام کرده‌اند که مردم باید آورده بیشتری را تامین کنند، چرا وزارت راه و شهرسازی میزان افزایش آورده متقاضیان را تعیین نمی‌کند و هر بار با اعلام کردن یک مبلغ و بعد، پس گرفتن حرف خود، مردم را سردرگم ساخته است؟

این همه بی تفاوتی نسبت به درد مردم کار را به جایی کشاند که رهبر انقلاب شخصا به میدان بیایند و به دولت تذکر دهند که «اگر احتمالا با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار بطور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد». اما حتی بعد از این تاکید ویژه رهبری هم تغییری در رویکرد آقای آخوندی مشاهده نشد و ایشان غیر از چند مورد انگشت شمار، نه بازدید قابل ذکری از پروژه‌های مسکن مهر داشته و نه سرعت پیشرفت فیزیکی طرح افزوده شد.

در عوض ایشان، رویکرد فرافکنی را سرلوحه خود قرار داده است. ایشان برای اثبات اهتمام خود به موضوع مسکن مهر، همواره تاکید می‌کند که در این حوزه قائم مقام منصوب کرده است. در حالی که حوزه عملکرد قائم مقام، در حیطه درون وزارت خانه است. اما خود آقای آخوندی همیشه تاکید دارد که مشکل مسکن مهر، مسائل فرا ارگانی میان وزارت راه و شهرسازی با وزارتهای نفت و نیرو و… است. در این مسائل، کاری از قائم مقام بر نمی‌آید و ایجاب می‌کند شخص وزیر به موضوع ورود کند. در دولت قبل رئیس جمهور شخصا برای مسکن مهر وقت می گذاشت الان متاسفانه همه دولت یازدهم شده وزارت خارجه، وزارت خارجه هم خلاصه شده در مذاکره با ۵+۱ که تازه هما هم خلاصه شده در مذاکره و منت کشی از آمریکا!

مسکن مهر را رئیس جمهور سپرده به آقای آخوندی، ایشان هم سپرده به یک قائم مقام! اصلا شورای عالی مسکن تشکیل جلسه می دهد؟ در دولت قبل حداقل ماهی یکبار و بعضا دو هفته یک بار با حضور تمام وزرای مربوط به مسکن، جلسات تشکیل می شد و دبیر هم وزیر شهرهسازی بود، وزیر نفت و نیرو و بازرگانی و اقتصاد و بانک مرکزی شرکت می کردند که کار جلو می رفت الان کار تعطیله و مردم بیچاره متضرر.

توجیهات آقای آخوندی در مورد عدم همکاری سایر ارگانها در تامین تاسیسات زیربنایی نیز از همین سنخ فرافکنی‌ها است. زیرا به گفته قائم مقام وزیر در مسکن مهر نهایتا کمتر از ۳۰۰ هزار واحد وجود داشته که علیرغم رسیدن به مراحل نهایی کار، معطل تامین تاسیسات آب و برق مانده است. حالا باید پرسید عملکرد وزارت راه و شهرسازی در مورد نهصد هزار واحد دیگری که در مراحل مختلف کار متوقف شده، چه بوده است؟ این نهصد هزار واحد که معطل آقای چیت چیان نیست! علاوه بر این وقتی وزیر مسکن که متولی است می گوید مسکن مهر مزخرف است، چه انتظاری دارید که وزیر غیر مرتبط اصلی کارش را ول کند بیاید اینجا بدود؟

در سایر حوزه‌های مرتبط با مسکن کم درآمدها هم اوضاع بر همین منوال است. باید از آقای آخوندی پرسید فرضا که مسکن مهر مزخرف است؛ آیا مسکن اجتماعی هم مزخرف بود که پس از ۲۱ ماه از عمر وزارتتان هنوز حتی نتوانسته‌اید تفاهمنامه آن را به امضا برسانید و خودتان هم نمی‌دانید در این حوزه می‌خواهید دقیقا چه کاری انجام دهید؟

مسکن مهر مزخرف بود، مسکن روستایی هم مزخرف بود که تعداد تسهیلات ارائه شده آن را از سالی حدود ۲۰۰ هزار فقره در سال های گذشته به کمتر از ۵ هزار فقره رساندید و دو سال است که نوسازی مسکن روستایی را به تعطیلی کشانده‌اید (نمودار ۴) نوسازی بافت فرسوده هم مزخرف بود که تسهیلات پرداختی آن از سالی ۶۰ هزار مورد در سالهای ۸۹ تا ۹۱، با کاهش ۸۷ درصدی در دوره وزارت شما به کمتر از ۶ هزار فقره در سال ۹۲ تنزل یافته است؟(نمودار ۳) هر چند جدیدا مقرر کرده‌اند که امسال ۳۰۰ هزار فقره وام بافت فرسوده پرداخت شود. اما باید دید در عمل چه تعداد تسهیلات پرداخت می‌شود. در هر صورت گویا از نظر شما نیازهای اساسی مردم مستضعف، همان ولی نعمتان انقلاب که ما و شما را رسما بر سر کار آورده‌اند، کلا یک مساله مزخرف است.

گویا آنچه اهمیت دارد تامین منافع سرمایه داران و سوداگران است. وقتی طرح اخذ مالیات از فعالیتهای سوداگرانه مسکن در مجلس مطرح می‌شود، پیشنهادی که فعالیتهای دلالان را به نفع عموم مردم محدود می‌کرد، جنابعالی به رئیس مجلس نامه زدید که از تصویب این ماده جلوگیری شود. وقتی قرار بر اعطای تسهیلات مسکن است، جنابعالی بر پرداخت تسهیلات خرید تاکید دارید که در دوره‌های گذشته موجب جهش قیمت مسکن و پر شدن جیب مالکان و دلالان مسکن شده است.

وقتی قرار است از خانه دار شدن مستضعفین حمایت شود، به جای مسکن ملکی بر ارائه مسکن اجاره‌ای اصرار می‌کنید تا مبادا به قول خودتان اعضای دهک اول درآمدی به دهکهای بالاتر جهش کنند و نظم اجتماعی به هم بخورد. مشاهده می‌شود که در اکثر گلوگاهها سیاستهای فعلی وزیر راه و شهرسازی در جهت حمایت از سوداگران در مقابل نیاز مصرفی عموم مردم است.

جالب آنکه آقای آخوندی در جلسه رای اعتماد، خود را مبدع طرح مسکن مهر معرفی می‌کند، اما بلافاصله پس از رای آوردن می‌گوید مردم بین تورم و مسکن مهر یکی را انتخاب کنند. وقتی ایشان هیچ طرح جایگزینی برای مسکن مهر در عرصه عمل ندارد، این حرف ایشان به معنی این است که مستضعفین بین خانه داشتن و تورم یکی را انتخاب کنند. در حالی که طبق اصل ۳۱ قانون اساسی، وظیفه ایشان و دولت است که برای تامین مسکن محرومان فکری بیندیشند

در مجموع آنچه در این نزدیک به دو سال از سوی وزیر در خصوص تامین مسکن محرومان در جریان بوده، از یک طرف هجمه علیه مسکن مهر بوده که فایده‌ای غیر از بی انگیزه کردن مدیران میانی و سست شدن کار در چشم آنها ندارد؛ از طرف دیگر طرحهای خیالبافانه‌ای به عنوان جایگزین مسکن مهر در طرح جامع مسکن مطرح شده که اولا بسیاری از آنها حتی به مرحله روی کاغذ هم نرسیده‌اند و ثانیا ابعاد آنها که هر یک در حدود ۱۰ هزار واحد و ۲۰ هزار واحد در سال است در مقایسه با نیاز ۵/۲ میلیون خانوار شهری کم درآمد فاقد مسکن که برای تامین مسکن‌شان نیازمند حمایت‌های گسترده دولت هستند، بیشتر به یک نوع بازی با الفاظ از سوی وزارت راه و شهرسازی شبیه است.

سوال قبلی در اردیبهشت سال قبل مطرح شد که آقای آخوندی با وعده حل مشکلات و درخواست فرصت، نماینده محترم را قانع کرد تا در راستای تعامل به رای نگذارد و سوال به رای گذاشته نشد و ای کاش شده بود تا شاید امروز مشکلات حدود یک میلیون خانوار برطرف شده بود.

متاسفانه وزیر محترم نه تنها به وعده هایش عمل نکرده، بلکه با استفاده از ادبیات نامناسب دل مردم را هم شکسته آن هم مردمی که از اقشار ضعیف هستند و صاحبان اصلی این انقلابند. اگر به من بود آقای آخوندی را به دلیل ناتوانی و عدم صداقت، استیضاح می کردم. اما طرح همین سوال و رای مجلس حداقل پاسخ همکاران من به افکار عمومی حدود چهار میلیون ایرانی است که دو سال است به خاطر لجاجت و ناتوانی مدیریتی برخی دولتی ها به واحدهای نیمه کاره ای نگاه می کنند که همه دلخوشی شان است و خون دل می خورند و می بینند که عده ای از ما مسئولین در خانه های ۱۰۰۰ متری در بهترین نقطه شهر تهران سکونت دارند چه تلقی درباره ما پیدا می کنند؟

نمی توانم قانع شوم چون هیچ پاسخی برای قیامت ندارم و هیچ پاسخی برای مردمی که هر چند وقت یکبار جلوی مجلس تجمع می کنند نداریم / یک سال قبل فرصت دادیم هیچ اتفاقی نیفتاد / فرصت مجدد بی معنی است / همکاران محترم رای ندادن ما برای مردم خانه نمی شود اما حداقل تاثیر آن تحرک بیشتر دولت و همدلی و همزبانی با این چهار میلیون نفر است/

گفتنی است در پایان جلسه از مجموع ۲۱۱ رای، آخوندی با ۱۰۷ رای مثبت (با اختلاف یک رای) کارت زرد نگرفت.

دانلود فیلم  

دانلود فیلم

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page