ویژه ها
هیچ کس در طول تاریخ به خاطر غفلت ستایش نشده است!/گذری از واشنگتن تا بغداد

هیچ کس در طول تاریخ به خاطر غفلت ستایش نشده است!/گذری از واشنگتن تا بغداد

مرکز سیاست دوحزبی ایالات متحده (تیم ملی دموکرات ها و جمهوری خواهان) در ۱۳ اردیبشت از دولت آمریکا خواست که پایگاهی امن در منطقه کرد نشین خاور میانه پیدا کند و کردها را به انواع سلاح (ارسال از طریق هوا (airdrop) (تجهیز نماید و از آنها حمایت کند.
.
http://goo.gl/MTs9fr
.
بعد از این پیشنهاد، کنگره آمریکا پیش نویس طرحی را آماده کرد تا مصوبه ای را درخصوص عراق برای مستقل دانستن هر طایفه از دیگری تصویب کند؛ این کار آغازی برای تجزیه علنی عراق بود.
http://goo.gl/0d0PB5
.
در ۱۱ اردیبشهت بارزانی (رئیس حزب دموکرات کردستان عراق) به واشنگتون رفت و خواستار حمایت آمریکا برای تشکیل کشور مستقل کردی شد.
بارزانی گفته است رویای تشکیل کشور مستقل کردی محقق خواهد شد حتی اگر در مساحت سه مترمربع باشد.
.
اوباما در این دیدار بر حمایت واشنگتن از «عراقی متحد، فدرالی و دموکراتیک، آنطور که در قانون اساسی این کشور عنوان شده»، تأکید کرده است.
شوان شیخ احمد عضو حزب دموکرات کردستان عراق به المیادین گفت: «ما برای تشکیل کشور مستقل کردی به امنیتی که در اقلیم کردستان برقرار است تاکید داریم. ما عناصر کامل برای اعلام تشکیل کشور کردی را داریم. ما به کشورهای منطقه ای تضمین خواهیم داد که تهدید یا خطری برای منافع آنها نخواهیم بود.»
.
http://goo.gl/Mp9Zdg
.
در ۱۹ اردیبشهت رئیس منطقه کردستان عراق (بارزانی) از آمریکا خواست تا نیروهای پیشمرگه کرد را بدون گرفتن مجوز از دولت مرکزی بغداد به سلاح تجهیز کند.
.
بارزانی با بیان اینکه اولویت اول منطقه کردستان عراق درزمان حاضر، مبارزه با داعش است، از تصمیم خود برای برگزاری همه پرسی درباره استقلال منطقه کردستان عراق در سال جاری یا سال آینده خبر داد.

http://goo.gl/Y2O34L
.
در همین اوضاع بود که خبر اعتراض برخی در مهاباد به گوش رسید. دلیل آنها هم خبری جعلی درباره ودکشی دختر جوانی بود که بعدا توسط خانواده اش تکذیب شد و دلیل پرت شدن او فرار از دست خانواده برای مخفی ماندن رابطه اش با شخصی دیگر اعلام شد که منجر به سقوط دختر شد و نه خودکشی او.
http://goo.gl/iB8bou
.
اینم روزها باید حساس بود و هشیار. دشمن درصدد ایجاد فتنه ای دوباره و این بار بزرگتر از قبل است.
.
مالکل لدین امروز ۲۱ اردیبهشت گفته باید در ایران نا آرامی راه بیاندازیم.
http://goo.gl/2XZarO
.
رهبر عزیز انقلاب نیز در اول فروردین ۹۴ در حرم رضوی فرمودند:
می خواهند این امنیّتی که امروز در کشور ما هست را به‌دست مردم از بین ببرند و مردم را وادار کنند به برهم زدن امنیّت؛ و حرکات اعتراضی را در کشور شروع کنند؛ دارند تحریک میکنند، دارند کار میکنند، دارند برنامه‌‌ریزی میکنند. این کاری است که باجدّیّت و با شدّت به‌دنبال آن هستند؛ خب این یک شرایط مهم است، این یک چالش بزرگ است.
(http://goo.gl/E5bCnC)
.
و در پایان با جمله ای از امام راحل یادداشت را به پایان می بریم که فرمودند:
هیچ کس در طول تاریخ به خاطر غفلت ستایش نشده است.
نوشته پیمان مولاویردی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page