ویژه ها

افراطی گری ؛ این بار از روزنامه ابرار

به گزارش بصیرت جویان ؛ روزنامه ابرار در شماره شنبه ۱۵ آذر با تیتری جنجالی به تخریب عمار انقلاب و رهبر معنوی اصولگرایی جبهه حزب الله پرداخت و به چند جمله از کلمات علامه مصباح یزدی پرداخت که لازم است به شبهه اندازی آن پاسخ دهیم. روزنامه ابرار با ذکر این جمله از آیت الله مصباج یزدی : «خدا را شاهد می‌گیرم جامعه ما لیاقت چنین رهبری را ندارد.» تفسیری که ابرار از این جمله کرده است تقابل ایشان با رهبری است . روزنامه ابرار در ادامه به نقل از دکتر شریعتی می گوید: ” « اگر خواستی کسی را تخریب کنی، به او حمله نکن، بلکه از او بددفاع کن! » این دقیقاً همان کاری است که آیت الله مصباح در حال انجام دادن آن است؛ خواسته یا ناخواسته.بی تردید رهبری معظم نظام، نه تنها به چنین سخنانی نیاز ندارند بلکه حرف هایی از این دست، دقیقاً تضعیف جایگاه رفیع رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی است ”  لازم به ذکر است این بیان ، تفسیر به رأی از کلام آیت الله مصباح می باشد  زیرا این سخن که جامعه لیاقت رهبر را ندارد به این معناست که ما مردم ایران نتوانسته ایم قدر رهبر عزیز خود را بدانیم و در مقابل زحمات بسیار ایشان ، مطابق با خواسته های امام جامعه خود نبوده ایم. از جمله خواسته های رهبر انقلاب ، دولت اسلامی ، رسیدگی به سبک زندگی اسلامی ، خرید کالای ایرانی و امثال آن است . حال آن که ما مشاهده می کنیم این دیدگاه ها را ارزش نداده ایم و به صرف لفظ اکتفا می کنیم . همچنین مشاهده می شود برخی از مردم به رهبر انقلاب توهین می کنند و یا ایشان را در نزد دیکران تحقیر می کنند . آیا این خود نوعی لیاقت نداشتن نیست؟

روزنامه در ابرار در ادامه به همین بیان نیز نقد زده و می نویسد: ” هم حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی و هم خلف ایشان -حضرت آیت الله خامنه ای- بارها و بارها در تجلیل از مردم، سخنان ماندگاری گفته اند و از  میان همه آنها به عنوان مثالی بارز، به جملات معروفی از امام راحل(ره) اشاره می کنیم:« من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله ـ صلی الله علیه و آله ـ و کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین و حسین بن علی ـ صلوات الله و سلامه علیهما ـ می باشند. آن حجاز که در عهد رسول الله ـ صلی الله علیه و آله ـ مسلمانان نیز اطاعت از ایشان نمی کردند و با بهانه هایی به جبهه نمی رفتند که خداوند تعالی در سوره توبه با آیاتی آنها را توبیخ فرموده و وعده عذاب داده است. اما امروز می بینیم که ملت ایران از قوای مسلح نظامی و انتظامی و سپاه و بسیج تا قوای مردمی از عشایر و داوطلبان و از قوای در جبهه ها و مردم پشت جبهه ها با کمال شوق و اشتیاق چه فداکاری ها می کنند و چه حماسه ها می آفرینند. و می بینیم که مردم محترم سراسر کشور چه کمک های ارزنده ای می کنند اینها همه از عشق و علاقه و ایمان سرشار آنان است به خداوند متعال و اسلام و حیات جاویدان . در صورتی که نه در محضر مبارک رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ هستند و نه در محضر امام معصوم ـ صلوات الله علیه ـ و انگیزه آنان ایمان و اطمینان به غیب است .»حال جناب آقای مصباح چگونه مردمی این گونه را فاقد لیاقت برای رهبری رهبر معظم انقلاب می دانند و تازه، خدا را هم به شهادت می گیرند؟ “

پاسخ این شبهه نیز توجه به جایگاه حساس ولایت و رهبری امام خمینی و امام خامنه ای می باشد . هیچ گاه به مصلحت نیست که ترسیم بالاترین رده جامعه ، کاملاً منفی باشد . این بیان خود بدترین اثر را خواهد داشت . اما این که شخصی که رأس جامعه نیست و صرفاً در یک محیط کوچک مردم را بیدار می سازد که مانعی ندارد. مثال این داستان مشکلات فرهنگی جامعه است . همه می دانیم که جامعه ما از لحاظ التزام به فرهنگ اسلامی دچار مشکلات شده است مانند بدحجابی ، روابط نامشروع ، شبهات اعتقادی ، ارتداد و … . اما هیچ گاه به صلاح نیست که رهبر انقلاب این داستان را علنی سازد . این امرخود موجب تزلزل بیشتر در سازمان فرهنگی جامعه خواهد شد.

today

انتهای پیام

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page