ویژه ها

رئیس  سابق موساد :  پروژه “صهیونیسم”  در حال  فروپاشی  است

گزارش ازتل أویو /  

به گزارش بصیرت جویان به نقل از نجوای کنگان یک مسئول معروف  وأمنیتی نظامی   إسرائیل   در خصوص فروپاشی  پروژه ی “صهیونیسم” بجهت ادامه های سیاست  های غیر مسئولانه إسرائیل هشدار داد.

 رئیس أسبق دستگاه جاسوسی “موساد”، شفتای شفت، گفت : که  إسرائیل   با چالش های إستراتژیک پیشرو کورکورانه  وبا جمود فکری وسیاسی، برخورد کرده است بنحوی که این روند نامطمئن   “کل پروژه صهیونیسم را در معرض  فروپاشی قرار داده  است”  .

در مقاله ی که  شب دوشنبه در سایت روزنامه ی  “هاآرتص”  منتشر شد؛  “شفت”، که ازمشهورترین  مدیران  “موساد” محسوب می شود توضیح داد: ” چگونه است که اکنون  که سرنوشت ما  به روابط با ایالات متحده گره خورده ،  در صورتیکه”حکومت ما”  روابطی متشنج با واشنگتن به این صورت پیدا کرده است”؟.

و دیگر مسئله سخت اینست: ”  اروپا که بزرگترین  بازار کالاهای ما  بشمار می رفت اکنون دروازه هایش را  بر روی ما بسته است   ونزدیک است که در آنجا مورد تحریم قرار بگیریم   “…،  و “تل أویو” نباید به  تقویت روابط با  روسیه وچین  خوشبین باشد .

  إسرائیل اکنون  باعث روز افزونی  تنفر از یهود  بشکل بی سابقه ای بعد از جنگ جهانی دوم قرار گرفته است ، تبلیغات رسانه ای و دیپلماسی   إسرائیل   مرحله به مرحله به شکست انجامیده است  ، واین در حالیست که فلسطینی ها  موفقیت های  بزرگ ومهمی را گام به گام  بدست می آورند .

 و  شهروند إسرائیلی اکنون در أکادمی( دانشگاه های غربی) ،  بخصوص درایالات متحده،اعتبار خود را از دست داده ، بنحوی که دیگر آنها حاضر   نیستند ازسیاست رسمی إسرائیل   دفاع کنند.

وحتی روشنفکران ونخبه های یهود نسبت به دولت اسرائیل احساس خشم و انزجار دارند

ودرجنگ  اخیرغزه إسرائیل به  “استراتژی کور”  پناه برد ،وتمام توان نظامی اش را بکارگرفت   تا جائیکه که اکنون توان بازدارندگی اش  تحلیل رفته  است  .

بحث  وجدل فراگیرو مفرط   در إسرائیل  دلالت بر تضعیف روح همبستگی در مجامع صهیونیستی دارد  “واین موضوع یکی  ازضامن های بقائ ما در اینجا بود ” که حالا مخدوش شده است .

ودیگر اینکه تصمیات اخیر دولتمردان اسرائیل ( دولت یهود) باعث جنگ  دینی با فلسطینیها واعراب ومسلمانان، خواهد شد  که رویه موجب اتحاد جهان إسلام علیه إسرائیل خواهد شد.

واکنون تنها راه حل باقی مانده تعامل مثبت با عربستان  ومصر برای پایان درگیری هاست .

ونتیجه گیری کرد: گرچه در قدرت نتنیاهو در إقدام به این ضرورت بدلیل  بسبب قرار گرفتن  تحت تأثیر جناح دینی صهیونیست ها  شک و تردید دارم .

غزه – صالح النعامی/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page