ویژه ها

هاآرتص گزارش داد: کشف محتوای نامه اوباما به امام خامنه ای

به گزارش بصیرت جویان به نقل از جام نیوز، روزنامه هاآرتص (Haaretz) در گزارشی به نامه اخیر اوباما به رهبر انقلاب پرداخت و نوشت: مقامات اسرائیل اعلام کردند که آنها بلافاصله بعد از ارسال نامه، از محتوای آن با خبر شدند.

هاآرتص در این گزارش نوشت: «مقامات اسرائیلی مستقلا از نامه محرمانه باراک اوباما به رهبر عالی ایران با خبر شده اند و این نامه از کانال هایی به ایران فرستاده شده است که آنها کاناهای ارتباطی اسرائیل با دولت آمریکا نبوده است.

هاآرتص در ادامه نوشت: «مضمون این نامه که توسط مقامات اسرائیل بدست آمده است، حاکی از این است که اوباما در تلاش بوده است که در نگرانی های ایران شریک شود و اوباما در این نامه کاملا مشخص کرده است که این ائتلاف بین المللی علیه داعش و حملات هوایی به سوریه، تنها برای از بین بردن داعش است و آمریکا هیچ برنامه ای برای سرنگونی رژیم اسد ندارد.

اوباما همچنین در این نامه، اشتیاق خود را برای رسیدن به یک توافق خوب هسته ای با ایران بیان کرده است، که چنین توافقی هم می تواند از انزوای هسته ای ایران کاهش بدهد.»

هاآرتص در ادامه گزارش خود اینگونه می نویسد: «آمریکا، اسرائیل را از این موضوع بی خبر گذاشته است و اسرائیل خود به طور غیر مستقیم از مضمون آن با خبر شده است و همین امر است که نخست وزیر اسرائیل را بیش از پیش نسبت به دولت اوباما مظنون می کند و اسرائیل بیش از پیش در مورد رابطه آمریکا با ایران نگران خواهد شد.

در حالی که این نامه محرمانه بوده است، یکسری بحث هایی بین اسرائیل و آمریکا در مورد برنامه هسته ای ایران و مذاکرات وجود داشته است. مقامات اسرائیلی نیز در دیدار های خود با مقامات امریکا اعلام کرده اند که ایران و غرب در ضرب الاجل ماه نوامبر به توافقات خوبی دست پیدا نخواهند کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا و کاخ سفید هنوز بیانیه رسمی در مورد نامه اوباما به رهبر عالی ایران صادر نکرده اند و تنها وزیر امور خارجه آمریکا، ارتباط برنامه هسته ای ایران و داعش را رد کرده است.»

هاآرتص در پایان نوشت: «با وجود فاصله و اختلافات زیاد بین موضع ایران و غرب در مذاکرات هسته ای، نخست وزیر اسرائیل باز هم به شدت نگران مذاکرات عمان است. نتانیاهو بر این باور است که اوباما به دنبال ایجاد هرگونه توافق با تهران است و بر این باور است که آمریکا و غرب چانه زنی های محرمانه ای را نیز انجام داده اند.

همچنان نظر نتانیاهو بر این است که عدم توافق بسیاری بهتر از یک توافق بد است.»

بصیرت جویان اضافه می کند این چهارمین بار است که اوباما به رهبر معظم انقلاب نامه می نویسد. جالب توجه آن است که هنوز پاسخی از ایشان درباره این نامه انتشار نیافته است که می تواند دلیل آن بی اهمیتی به امریکا باشد. علاوه برآن که خود اوباما می داند هیچ گاه نمی تواند از جانب برتر با رهبر انقلاب سخن گوید و ایشان به شدت به این مسئله حساس هستند . و در طول دوران رهبری خویش بر تحقیر طرف مقابل خویش تأکید ورزیده اند . از این رو چهره ضعف در چهره دشمنان اسلام آشکار شده است که مدیریت مثبت رهبر انقلاب را در سیاست خارجی و داخلی نمایانگر خواهد بود

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page