ویژه ها

شهدا ما را سکولار نمی خواهند!/یادداشتی به مناسبت تشییع ۲۷۰ شهید دفاع مقدس

رفیقان می روند منزل به منزل

با گذشت حدود ۲۷ سال از اتمام دفاع مقدس، شهدای دفاع مقدس هر روز به آغوش ملت باز می گردد . شهیدانی که جز حفظ ولایت و ملت از گزند دشمن را منش خویش بر نگزیدند. شهیدانی که التزام به شریعت از نان شب واجب تر می دانستند و اطاعت از امام جامعه را لازم.

عشق به معشوق هزینه دارد. عاشق به گوش است تا معشوق او را فراخواند و بلکه خود به سوی او در جهش است. ملاقات معشوق وقتی ممکن می شود که عاشق آداب حضور را مراعات کند. شاهدان یار هم آداب را پذیرفتند و دل از تن کنده به سوی او شتافتند.

139403171223104185443974

راه شهدا همان راه عشق بازی با خداست. اما این عشق بازی هزینه اش را نیز دارد. نمی شود که عاشق بود و خواسته معشوق را ندید. معشوق خواسته تا اطاعتش کنیم. چون و چرا در مسیر یار روا نیست عزیز!

 نمی شود بی حجابی را ترویج کرد، دست با یزید داد، بی بند و باری را دنبال کرد و آن وقت درکنار شهدا گریه کنیم. شهیدان نمی پسندند این آلودگی ها بر جامعه ها بنشیند. نمی شود آلودگی گناه را به جان خرید و سپس ادعای پاکی دل کرد. پاکی شهید الگوی ماست.

این غصه را به کجا ببریم که جوان شهید دهه ۶۰ را الگو نمی کنیم و کنسرت موسیقی و حضور دختران را در محیط غیر اخلاقی ورزشگاه به مسئله اول تبدیل می کنیم! مگر غیر از این است که در وصیت نامه شهدا دو مسئله رکن بود: ولایت فقیه و حجاب؟!

التزام به شریعت اسلام و احکام قدسی خداوند اصلی ترین بخش از سیره شهداست اما چرا به حکم خداوند که می رسد روشنفکر می شویم معلوم نیست!

دین فقط برای خانه نیست . فقط برای اشک نیست. دین برای تکامل همه افراد جامعه است و تا در جامعه نیاید به رسالت اصلی خود جامه عمل نپوشانده است . پس سکولار نباشیم و مانند شهیدان همیشه به دین خدا عمل کنیم تا مسلمان واقعی باشیم.

13940326202801806_PhotoL

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page