ویژه ها
فعالیت سازمان‌های یهودی بر ضد توافق هسته‌ای ایران تشدید شده‌ است

فعالیت سازمان‌های یهودی بر ضد توافق هسته‌ای ایران تشدید شده‌ است

«لابلاگ» نوشت: از زمانی که دیپلماسی هسته ای با ایران گرمتر شده است، «ائتلاف یهودیان جمهوریخواه» نقش مهمی در سازماندهی مخالفت جمهوریخواهان با توافق بالقوه بین گروه پنج به علاوه یک و ایران ایفاء کرده است.

فعالیت سازمانهای یهودی بر ضد توافق هسته ای/ نیویورک تایمز یکی از بزرگترین دروغ‌گویان درباره ایران/  // در حال ویرایش

این پایگاه اینترنتی می افزاید به عنوان مثال ، ائتلاف یهودیان جمهوریخواه دعوت یک طرفه جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را تایید کرد. ائتلاف یهودیان جمهوریخواه حتی آگهی های تبلیغاتی زیادی پیش از ایراد این سخنرانی در کنگره در اوایل سال جاری پخش کرد. ائتلاف یهودیان جمهوریخواه همچنین صلاحیت نامزدهای بالقوه جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری را در مجمع سالانه خود که در هتل و قمارخانه شِلدون آدلسون میلیاردر آمریکایی در یک ماه قبل برگزار شد تایید کرد.
اسنادی که پایگاه اینترنتی لابلاگ بررسی کرده است نشان می دهد در یک مورد کمک در سال دو هزار و دوازده ، پنج میلیون دلار در اختیار ائتلاف یهودیان جمهوریخواه قرار گرفته است.
باقی کمک ها بسیار کمتر بوده است. بیشترین کمک ها به ترتیب هفتصد هزار ، سیصد هزار ، دویست و هفتاد و پنج هزار و صد و پنج هزار دلار بوده اند.
پنج میلیون دلار، حدود پنجاه و چهار درصد از کمک های مالی ائتلاف یهودیان جمهوریخواه در زمان انتخابات ریاست جمهوری قبلی را تشکیل می دهد.
به نظر می رسد آدلسون ثروتمندترین « مدیر » ائتلاف یهودیان جمهوریخواه و مهم ترین فرد در کنفرانس سالانه این ائتلاف ،محتمل ترین فردی باشد که این کمک را ارائه کرده است.
آدلسون با صراحت مخالفت خود را با توافق هسته ای با ایران اعلام کرده است. وی حتی تا آنجا پیش رفت که اعلام کرد باید به ایران حمله هسته ای بشود.
آدلسون همچنین از تامین کنندگان مالی مهم گروههای دیگر مخالف توافق هسته ای با ایران از جمله «اتحاد علیه ایران هسته ای» ، «بنیاد دفاع از دموکراسی» ، «سازمان صهیونیستی آمریکا» و گروههایی دیگر است. آدلسون همچنین طرفدار نتانیاهوست.
آدلسون مهمان افتخاری در زمان سخنرانی نتانیاهو در کنگره بود.
منبع : مشرق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page