ویژه ها

نفوذ جریان روشنفکری در سینما ؛ این بار در چهره بی حجابی کامل

 سایت معلوم الحال «روزآنلاین» در مطلبی سراسر مضحک JashnVare_Fajr-720834_207x136با عنوان «سر تراشیده زنان و تغییر فرمان شرع» نوشت: «بازیگر زن فیلم شیفتگی نتوانست با سر تراشیده روی پرده سینما ظاهر شود. این فیلم در شرایطی به دلیل “حرمت شرعی” در دولت جدید مجوز اکران نگرفت که حسن روحانی با شعار “تدبیر و امید” به میدان رقابت های انتخاباتی آمده بود. پیش از این چندین بازیگر زن با سیمایی مشابه و در دولت های اسبق جمهوری اسلامی در سینمای ایران حضور داشتند.»!

نویسنده این مطلب در ادامه با انتقاد شدید از حسن روحانی می نویسد: «سینمای ایران در جست و جوی راه گریز از سانسور جمهوری اسلامی، درچند فیلم موهای زنان بازیگر را تراشید. در دوران رئیس جمهورهای گذشته، زنان بازیگر با موهای تراشیده در فیلم ها ظاهر شدند. حال در روزگار حسن روحانی، رئیس جمهوری که حقوقدان است و نه سرهنگ، تراشیدن سر زنان هم ممنوع و احکام شرعی قبلی باطل شد.»!

تفسیر و تلقی نویسنده مذکور از حرمت موی سر بانوان در دین اسلام آنقدر سطحی و بچه گانه است که وی را برآن داشته تا تصور نماید با پاک کردن صورت مسأله، یعنی تراشیدن گیسوان زنان، می توان این حرمت را کن لم یکن تلقی نمود!

جالب آنکه شاهد مثال نویسنده روزآنلاین در مسبوق بودن اکران فیلم های اینچنینی، به دوران زمامداری غربزدگان دوم خردادی و بالاخص وزیر ارشاد فراری اصلاح طلبان، باز می گردد که این خود گواهی دیگر بر پیوند ناگسستنی فتنه انگیزان تجدیدنظرطلب با معاندین اسلام محسوب می شود.

در این میان، اقدام وزارت ارشاد دولت تدبیر و امید در عدم صدور مجوز اکران برای این قبیل فیلم های نابه‌هنجار و مسأله دار، تحسین برانگیز به نظر می رسد و امید است مسئولین آن وزارتخانه در سایر سطوح نیز مانع از نفوذ و رخنه اندیشه های التقاطی در اتمسفر فرهنگی کشور شوند.

منبع اصلی : خیبر

منبع فرعی : خط امام

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page