پاسخ به مسیحیت(۴)/امکان ندارد خدا زمین بیاید!

بررسی عقیده نجات در مسیحیت/ بخش اوWooden Cross

مسیحیان معتقدند که خدا برای بخشش گناهان بشر به زمین آمد و خود را قربانی کرد تا همه نجات پیدا کنند و دیگر به آتش نروند. جمله ای که در زیر می آید برگرفته از نوشته یک مبلغ مسیحی است که اشاره به عقیده نجات و فدا در مسیحیت دارد:

«خدا انسان شد. وارد دنیای ما شد. خدا را که هیچ انسانی نمیتواند ببیند مجسم شد تا اینکه ما بتوانیم او را ببینیم. عیسی مسیح خدا را برای ما آشکار کرد و روی صلیب جریمه ای که ما باید می دادیم مسیح به جای ما آن جریمه را داد. مزد گناه مرگ است و عیسی مسیح برای ما مرد تا اینکه ما هلاک نشویم بلکه حیات جاودانی داشته باشیم. فقط قربانی است که قادر است گناه را پاک کند و خدا در شریعتی که به موسی داد دستور قربانی برای بخشش گناهان را توضیح داد. عیسی مسیح برای ما یکبار و برای همیشه قربانی شد تا اینکه گناهان ما پاک شود و ذات گناهکار ما به ذات مقدس عوض شود و این کار خود آفریننده میتواند باشد.»

به نوشته بالا  دو اشکال وارد است که به یک اشکال در این بخش و اشکال دیگر در بخش دوم می پردازیم
نخستین اشکال این که :

چگونه امکان دارد خدا انسان شود؟ اگر خدا قرار باشد در ظاهر انسان حضور پیدا کند یعنی او هم کسی مانند ماست. زیرا اساس تفاوتی که میان خداو انسان هست این است که خدا از صفات ناقص بشری دور است . جسم بودن نیز نوعی محدودیت می آورد و محدودیت نقص است اگر خدا هم جسم پیدا کردو ناقص بود چه فرقی با ما دارد که بخواهیم او را پرستش کنیم؟ حال چگونه مسیحیت معتقد است خدا در ظاهرِ انسان به زمین آمد؟!

 لینک مرتبط/

پاسخ به مسیحیت(۱)/آیا با یک توسل مأیوس می شوید؟

پِاسخ به مسیحیت(۲)/ چرا می گوییم اسلام دین خشونت نیست؟

پاسخ به مسیحیت(۳)/آیا واقعاً مسیحیت آیین محبت است؟

پاسخ به مسیحیت(۵)/ عقیده کفاره و نجات

پاسخ به مسیحیت(۶) /چرایی شریعت،بحثی در ضرورت تقنین از جانب خداوند

Check Also

چرا حکم روزه مسافر در زمان ما تفاوتی با زمان صدر اسلام ندارد؟

با ذکر نکاتی  این سؤال را پاسخ می دهیم: ۱. آیات متعددی در قرآن کریم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You cannot copy content of this page