اعتراض به یک اعتراض!

به گزارش بصیرت جویان ، مدتی است مشاجره ای سیاسی میان دو دسته از گروه های سیاسی کشور مبنی بر فتنه ۸۸ برآمده است. مطلب از این قرار است که نمایندگان مجلس و برخی از اصول گرایان ، عده ای از اعضای دولتی و برخی افراد مشخص را به جرم و یا اتهام فتنه گری مورد نقد قرار می دهند و حال آن که طرف مقابل نیز به نقد نشسته است و اتهام به فتنه را نپذیرفته و می گویند نمی شود هرکس را با این اتهام از میدان به در کرد . این مشاجره یک مسئله ساده نیست. بلکه درمربوط به تصویر سازی نسبت به فتنه است. قبل از هرچیز نحوه تفسیر امام خامنه ای را درباره فتنه می خوانیم:

« در میدان سیاسی، فتنه‌ی سال ۸۸ را جوانهای ما خواباندند. بیش از عوامل گوناگون دیگر، جوانهای ما، همین شما دانش‌آموزها، همین شما دانشجوها نقش داشتید؛ والّا فتنه، فتنه‌ی بزرگی بود. من به شما عرض کنم؛ چند سالی که بگذرد، آن وقت قلمهای بسته شده‌ی آگاهان بین‌المللی روان خواهد شد، باز خواهد شد، خواهند نوشت. ممکن است من آن روز نباشم، اما شماها هستید؛ خواهید شنید، خواهید خواند که چه توطئه‌ی بزرگی پشت فتنه‌ی سال ۸۸ بود. این فتنه خیلی چیز مهمی بود، قصدشان خیلی قصد عجیب و غریبی بود؛ در واقع میخواستند ایران را تسخیر کنند. اینهائی که عامل فتنه بودند – توی خیابان، یا بعضی از سخنگویانشان – اغلب ندانسته وارد این میدان شده بودند؛ اما دستهائی اینها را هدایت میکرد، نمیفهمیدند. حالا این که چطور بعضی‌ها وارد این میدان شدند، چطور ندانسته به دشمن کمک کردند، خودش تحلیلهای دقیق روانشناختی دارد؛ اما واقعیت قضیه این است که عرض کردم. این مسئله خیلی کار بزرگی بود؛ این کار را شما جوانها به سامان رساندید.»

فایل دانلود

بنابر این نمی توان مسئله فتنه را ساده انگاشت . و اگر کسی مجرم در این عرصه باشد محکوم است و نباید از گناه او به سادگی گذشت . چه رسد که مناصب دولتی را به وی اعطا داشت . پس اگر برخی نمایندگان اثبات نمودند که شخصی مجرم است نباید به او اعتراض کنیم که چرا این انگ را می زنید و عده ای را می رانید؟ ! راندن کسانی که روزی در مقابل نظام ایستاده بودند کاری مهم و اساسی است و اعتراض به این مسئله به معنای همراهی با فتنه گران مخالف انقلاب است . لازم است متهمان فتنه به جای آن که واقعیت را انکار کنند ، گذشته ناپاک خویش را تطهیر نمایند

این تذکر برای کسانی مانند علی مطهری باید درس عبرتی باشد

AftabYazd (4)

نکته : عکسی که به عنوان عکس لینک در صفحه اصلی انتخاب شده از باب مشابهت است نه ربط مطلب

Check Also

روحانی که تخصص او «نجات معتادان از اعتیاد» است/ ترک ۱۰۷ معتاد در کمتر از سه سال

به گزارش بصیرت جویان به نقل از خبرگزاری«حوزه»، در یک روز زمستانی با یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You cannot copy content of this page