منتجب‌نیا:در انتخابات مجلس پیروزیم!

به گزارش مشرق، رسول منتجب نیا از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به روزنامه اعتماد گفت:

*در حال حاضر  کلیت مجلس، هیات رییسه، ریاست مجلس و اغلب روسای کمیسیون‌ها با کلیت دولت هماهنگ هستند و مشکلی با هم ندارند. فقط اقلیتی در مجلس حضور دارند که با دولت مشکل بنیادین دارند. ریشه این مشکل هم از زمانی بود که در انتخابات ریاست‌جمهوری برخلاف انتظارات، کاندیدای مورد تاییدشان رای نیاورد و رقیب آنها پیروز شد.

این گروه اقلیت در وهله اول تلاش کرد، رییس‌جمهور و وزرا را وادار به تسلیم در برابر خود کند تا هرچه آنها خواستند انجام گیرد. آنها می‌خواستند تمام وزرا، استانداران، فرمانداران و مدیران کل مورد قبول این اقلیت باشند. جالب اینجاست که این اقلیت از حامیان پروپاقرص دولت گذشته هم محسوب می‌شوند. معنای رفتارها، حرف‌ها و انتظارات این جریان این است که انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری را باید کان لم یکن فرض کرد و قلم بطلان بر آن کشید. این گروه تصور می‌کنند که گویی هیچ انتخاباتی صورت نگرفته و هیچ شخصی جابه‌جا نشده است. اینها انتظار دارند تمام مهره‌های دولت قبل سر جای خودشان بمانند و هیچ تغییری صورت نگیرد و هیچ سیاستی هم عوض نشود.

*این جریان چون نتوانسته به تمام خواسته‌هایش برسد، راه تقابل را در پیش گرفته و تلاش می‌کند دولت را فلج و فشل کند، کارنامه دولت را ناکارآمد جلوه دهد، به مردم القا کند که دولت مورد انتخاب آنها ضعیف و ناتوان است. این خط مشی و استراتژی آنهاست. تمام این تلاش‌ها در جهت پراکنده کردن حواس وزرا و به هم ریختن اعصاب آنها و مشغول کردن رییس‌جمهور و دولت برای دست از کار و تلاش کشیدن است.

*دولت محترم و به خصوص شخص رییس‌جمهور باید بر مواضع، شعارها و سیاست‌های خودشان پافشاری و ایستادگی کنند و هرگز کوتاه نیایند. کوتاه آمدن یعنی پذیرفتن شکست. کوتاه آمدن یعنی تو دهنی زدن به مردم و خواسته‌های آنها. کوتاه آمدن یعنی پایمال کردن آرای فرد فرد مردمی که با انتظار و امید به این دولت رای داده‌اند. لذا دولت نباید هرگز کوتاه بیاید و بر سر مواضع به حق و قانونی خود پافشاری کند.

*در دوره نهم مجلس شورای اسلامی اصلاح‌طلب‌ها حضور پیدا نکردند. نه اینکه رای نیاوردند بلکه کاندیدا نشدند و حضور پیدا نکردند و حتی شخص آقای خاتمی در یکی از شهرهای کوچک رای داد و در انتخابات شرکت کرد و آن سروصداها راه افتاد چون اصلاح‌طلب‌ها در یک شرایطی قرار گرفته بودند که علاقه‌یی به کاندیدا شدن و ایستادن نداشتند از این جهت برنده انتخابات جناح اصولگرا شد و در این میان افراطیون هم با تکیه بر امکانات دولتی وارد مجلس و هم میدان‌دار بعضی از قضایا شدند. اگر اصلاح‌طلب‌ها در انتخابات حضور داشتند، قطعا مجلس چنین وضعیتی نداشت و یک توازن و تعادل قابل قبولی در مجلس به وجود می‌آمد.

*حتما اصلاح‌طلب‌ها در انتخابات مجلس بعدی حضور فعال خواهند داشت شرایط اجتماعی به نفع جریان اصلاحات و جریان اعتدال گراست و باید با هماهنگی و یکدلی بین کلیه اصلاح‌طلب‌ها و اعتدالگراها در انتخابات شرکت کرد.

منبع : مشرق نیوز

Check Also

روحانی که تخصص او «نجات معتادان از اعتیاد» است/ ترک ۱۰۷ معتاد در کمتر از سه سال

به گزارش بصیرت جویان به نقل از خبرگزاری«حوزه»، در یک روز زمستانی با یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *