همت نیوز/ رضا عادلی: کینه های بی پایان برخی جریان های داخلی از دولت های نهم و دهم همچنان ادامه دارد. پس از همراهی ده ها روزنامه و سایت نزدیک به دولت تدبیر و امید و خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی در حمله و تخریب تمام قد دولت محمود احمدی نژاد، مدتی است که بی بی سی فارسی نیز به صف این رسانه ها پیوسته است تا تخریب اقدام های دولت های نهم و دهم به صورت کاملا هماهنگ شده تر از قبل انجام شود.

البته پیشتر نیز بی بی سی فارسی و گردانندگان فراری آن به علت نمک گیر شدن به پول های بی حساب و کتاب برخی احزاب و گروهها، عناد خود را با دولت محمود احمدی نژاد بارها اثبات کرده بودند. اما آنچه که در چند ماه اخیر توسط بی بی سی فارسی مشاهده شده است ابعادی کم سابقه و کاملاً هماهنگ شده با سایت ها و روزنامه های زنجیره ای به خود گرفته است.

بی بی سی فارسی پس از حمایت تمام قد از رضا فرجی دانا در تازه ترین اقدام خود، در مقاله ای که در وب سایت این بنگاه سخن پراکنی منتشر شده است با انعکاس سخنان حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد ضمن دل سوزی برای منافع مادی این دانشگاه به تخریب عملکرد دولت های نهم و دهم پرداخته است.

بی بی سی فارسی در این باره می نویسد: “حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد با انتقاد از افزایش مراکز آموزش عالی در دولت محمود احمدی نژاد، گفته است که این دانشگاه‌ها باعث شده‌اند که ظرفیت‌های دانشگاه آزاد خالی بماند.

میرزاده گفته که:

“اشتباهات و سوء مدیریت‌ها در دولت قبل باعث شد که تعداد مراکز آموزش عالی افزایش پیدا کند که این موضوع مغایر اصل ۴۴قانون اساسی به شمار می‌رود.”

در ادامه این بنگاه سخن پراکنی ضمن نادیده گرفتن تخلفات دانشگاه آزاد و سیاسی کاری های این مجموعه که بعضاً با تخلفات گسترده مالی نیز همراه بوده است می نویسد:

“به گفته آقای میرزاده، هم اکنون این واحدها با استفاده از بودجه دولت، زیربناها و فضای آموزشی ایجاد کرده‌اند ولی از دانشجویان شهریه می‌گیرند، که به این ترتیب ظرفیت‌های دانشگاه آزاد که بدون تحمیل هزینه به بیت المال ایجاد شده، خالی مانده است”.

حال باید دید که علت هماهنگی میان خط آتش این روزهای اصلاح طلبان و نزدیکان آیت الله هاشمی رفسنجانی با بی بی سی فارسی بر علیه تمامی اقدام های دولت های نهم و دهم چیست؟ همچنین باید پرسید که علت حمایت های یک سال اخیر بی بی سی فارسی از دولت تدبیر و امید به چه علت بوده است؟