ویژه ها

شاه کلیدی به نام احمد المغسل

پیمان مولاویردی- شرق الاوسط در شهریور ۹۴ نوشت که احمد المغسل در فرودگاه رفیق الحریری دستگیر شده است. این روزنامه ادعا کرد که المغسل از تهران به لبنان سفر کرده و در لینان دستگیر شده است. او پاسپورت ایرانی به همراه داشته. المغسل متهم است که با انفجار برج‌های الخُبَر که محل اقامت تفنگداران دریایی آمریکا در عربستان بود، ۱۹ آمریکایی را به هلاکت رسانده و صدها تن دیگر را زخمی کرده است.

بعد از اینکه آمریکایی ها کلی مانور کردند که محمد بن نایف ولیعهد ملک سلمان با تیم عملیاتی خود توانسته المغسل را دستگیر کند، امروز وب سایت واشنگتن تایمز نوشت: مقامات آمریکایی ادعا کردند که دولت بیل کلینتون در اواخر کار خود به شواهدی معتبر در مورد دست داشتن ایران در انفجار برج‌های الخُبَر دست یافته بود اما آن‌ها را برملا نکرد.
مقامات آمریکایی به این نشریه گفته‌اند که این شواهد اکثرا از طریق بازجویی‌های انجام شده از چندین تن از دست‌اندرکاران این انفجار حاصل شده است.

موسسه بروکینگز در مقاله ای دیگر از ارتباط المغسل با حزب الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می گوید و ادعا می کند که المغسل بعد از انجام عملیات الخبر به ایران فرار کرده است. ادعای دیگر این موسسه این است که المغسل برای طراحی و انجام این عملیات با مسئولین ایرانی ارتباط نزدیک داشته است.

این موسسه در ادامه نوشته است که یکی از موضوعات مورد بحث میان اوباما و ملک سلمان، این فرد می باشد.

چرا خبر دستگیری المغسل، در این اوضاع (در زمان نزدیک به تعلیق تحریم های ایران) منتشر می شود و اینکه اصلا المغسل در این ۲۰ سال ساکت بوده و چرا ناگهان تیم محمد بن نایف او را دستگیر می کند، از سوالاتی است که ذهنم را مشغول کرده است.

المغسل کلید کدام قفل می باشد و قرار است به چه چیز هایی اعتراف کند؟؟؟؟

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page