ویژه ها
خمینی سخنگو ندارد!

خمینی سخنگو ندارد!

مهدی کهن-تحریف کردن سخنان رهبران جوامع یک امر جدید نیست بلکه قدمتی چندین هزار ساله دارد.از رهبران دینی که همان پیامبران باشند تا افرادی که وجهه ای تاثیر گذار در بین مردم خود دارند. همه ی این افراد که پیروانی برای خود دارند ناگزیر در زمان رحلت آنها به گفته ها و رهنمود های آنان متوسل می شوند.همین امر موجب می شود تا افرادی که ناهمسو با جریان جامعه اند، برای کسب منفعت به تحریف و تغییر گفتار و رفتار رهبران آنها پرداخته و از این رو به مقاصد خود دست یابند.
این روش یکی از قدیمی ترین روش های استحاله و از بین بردن یک تفکر و یک انقلاب است.این روش آن قدر تاثیر گذار است که خداوند برای حفظ کتاب مقدس قرآن از تحریف قسم یاد کرده است.
انقلاب ونظام اسلامی ایران نیز که دارای پشتوانه فکری و ایدئولوژیک است ازاین قاعده مستثنی نبوده و دشمنان آن دست به تحریف اصول آن میزنند.
یکی از کارهایی که برای استحاله انقلاب صورت می گیرد تحریف و تفسیر گفته های حضرت امام خمینی ره است.البته در زمان حیات امام خمینی ره ایشان نسبت به این امر آگاه بوده و برای جلوگیری از آن توصیه هایی کرده اند. از جمله اینکه در زمان اقامت در نوفل لوشاتو هنگامی که مصاحبه خبرنگاران کثرت پیدا می کند این پیام را اعلام می کنند که «خمینی سخنگو ندارد».ویا در وصیت نامه خود این گونه بیان می کنند که :

”بسمه تعالی
در زیر این وصیتنامه‌ی ۲۹ صفحه‌ای و مقدمه، چند مطلب را تذکر می‌دهم:
اکنون که من حاضرم، بعض نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود، مورد تصدیق نیست مگر آن‌که صدای من یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.
اشخاصی در حال حیات من ادعا نموده‌اند که اعلامیه‌های اینجانب را می‌نوشته‌اند. این مطلب را شدیداً تکذیب می‌کنم. تاکنون هیچ اعلامیه‌ای را غیر شخص خودم کسی تهیه نکرده است.“

این نشان می دهد که ایشان به این مطلب واقف و به درستی از این موضوع مطلع بوده اند.
اما این خطر تنها همیشه از ناحیه دشمنان و بد خواهان نیست بلکه گاهی تحریف از سوی دوستان و نزدیکان امام رخ میدهد.که این خود خطری بزرگ تر است.
اگر گوشه چشمی به تاریخ داشته باشیم میبینیم که افرادی که به جعل حدیث پرداخته اند خود،روزی در جوار پیامبر صلی الله علیه و آله بوده و از صحابی ایشان بودند.اما زمانی که به قدرت می رسند برای همراه کردن مردم با خود به تحریف اندیشه های حضرت می پردازند و آن چه در سر دارند را در قالب حدیثی از حضرت برای مردم بیان می کنند.
نمونه های جعل حدیث در تاریخ بسیار است و کسی که با اندیشه های پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله آشنا باشد به جعلی بودن این احادیث پی می برد.
همان انگیزه ها نیز امروز و در بین بعضی از افراد در انقلاب اسلامی قابل مشاهده است.جدای از مقطع زمانی دوران اصلاحات که به صراحت به دنبال محو اندیشه های حضرت امام خمینی ره بودند، اما در دوران کنونی که مردم آگاه تر از گذشته رمز بقا و پایداری نظام مقدس جمهوری را در پیروی از بیانات امام و رهبری می دانند، باب تحریف سخنان امام گشوده شده و بعضی به دنبال تفسیری جدید از امام اند.

امامی که تمام قد در مقابل تحریف سخنانش می ایستاد و اجازه تفسیر آن را به کسی نمی داد،حال به دست یاران همراه خود مورد تحریف قرار گرفته است. کاملا مشخص است که بیان خاطره از شخصیتی که در قید حیات نیست بسیار راحت تر است زیرا دیگر کسی نیست تا به تکذیب آن روی آورد.حال اگر این خاطره از یاران نزدیک آن شخص نیز باشد.اما سیره رفتاری و گفتاری امام راحل قدس سره برای مردم بسیار روشن است هرچند دفترحفظ و نشر ایشان کاری از پیش نبرد و به مقابله نایستد.
نقل قول ها و بیان خاطرات از امام راحل چندسالی است که از طرف بعضی نزدیکان به امام رونق یافته است،البته این هشداری است که نباید در مقابل آن ساکت نشست.

انتشار یافته در نشریه راه امام شماره پنجم

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page