ویژه ها
اذعان دوباره ی بی بی سی به واقعیت های تلخ آمریکا

اذعان دوباره ی بی بی سی به واقعیت های تلخ آمریکا

شبکه ی فارسی زبان وابسته به خاندان سلطنتی انگلیس در یکی دیگر از گزارشات اخیر خود ضمن بازتاب خبر بازداشت یک کودک چهارده ساله در آمریکا به اتهام واهی حمل یک بمب، با این خبر یک بار دیگر نیز به واقعیت های تلخی که در جامعه یآمریکا در جریان است، اذعان نموده است.

بی بی سی فارسی در این گزارش با اعلام خبر فوق، با اذعان به اسلام هراسی موجود در آمریکا و تبعیض های موجوود بر ضد مسلمانان ساکن در این کشور، آورده است: «پلیس تگزاس احمد محمد، دانش‌آموزی ۱۴ ساله را که ساعتی ساخته و برای نشان دادن به معلمش به مدرسه برده بود، به ظن اینکه ساعت ساخت او بمب بوده بازداشت کرد.

روز دوشنبه (۱۴ سپتامبر) این دانش‌آموز دبیرستانی در شهر اروینگ، ایالت تگزاس آمریکا، در خانه ساعتی دیجیتال ساخت و برای نشان دادن به معلم فنی خود به مدرسه برد.

اما معلم دیگری که ساعت را دید فکر کرد آنچه احمد محمد ساخته بمب است و این را به مدیران مدرسه گفت و آنها هم به پلیس خبر دادند. پلیس احمد محمد را دستبند زد و از مدرسه بردند.

پدر احمد محمد این نگرانی را دارد که این اتفاق به خاطر مسلمان بودن خانواده‌شان رخ داده باشد. »

بی بی سی در بخشی د یگر نیز عنوان کرده است: « محمد الاحسان محمد، پدر این دانش‌آموز ۱۴ ساله، که اصالتا اهل سودان است گفته است برخورد بدی که با پسرش شده تنها به خاطر نام او به خاطر ۱۱ سپتامبر بوده است.

عالیه سالم، از شورای روابط آمریکایی-اسلامی، می‌گوید: “اگر اسم او احمد محمد نبود اصلا مساله‌ای پیش نمی‌آمد. او یک کودک پر شور و باهوش است که می‌خواسته کارش را با معلم‌هایش به اشتراک بگذارد.” »

اما جالب اینجاست که این رسانه ی دولتی انگلیسی با این وجود باز هم از دولت مردان آمریکایی حمایت کرده و تلاش کرده است تا این گونه رفتارهای تلخ را تنها مواردی معدود و محدود به تصویر کشد و به همین منظور می آورد: « باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در توییتر خود خطاب به او نوشته: “ساعت باحالی است احمد. می‌خواهی آن را به کاخ سفید بیاوری؟ ما باید بچه‌های بیشتری را تشویق کنیم تا مثل تو علوم را دوست داشته باشند. این چیزی است که آمریکا را با عظمت کرده است.”

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا که برای نامزدی ریاست جمهوری از حزب دموکرات تلاش می‌کند، در این‌باره گفته است: “پیش فرض‌ها و ترس، امنیت ما را حفظ نمی‌کند، بلکه ما را عقب نگه می‌دارد. احمد، کنجکاو بمان و به ساختن ادامه بده.” »

همانطور که پیشتر نیز بارها به آن پرداخته بودیم، تبعیض علیه مسلمانان در جامعه ی آمریکا به طرز غیر قابل انکاری قابل مشاهده است؛ در تازه ترین مورد ما شاهد بوده ایم که «احمد محمد»، دانش آموز ۱۴ ساله مسلمان در ایالت تگزاس آمریکا که تلاش کرده بود با نشان دادن ساعت ساده ای که خودش آن را ساخته بو به معلم درس فنی و حرفه اش، توانایی ها و استعدادهایش را به وی و مسئولان مدرسه نشان دهد؛ بجای تمجیدهایی که قابل پیش بینی بوده و انتظار هر فرد بی طرفی بوده است، با واکنش شدید معلم روبرو شده و با تماس وی با پلیس، به دلیل ظن بر اینکه ممکن است ساعت ساخته شده بمب باشد، توسط آن ها در حرکتی عجیب بازداشت گردید.

بازداشت این کودک چهارده ساله ی مسلمان به قدری سر و صدا به دنبال داشته و واقعیت های تلخ تبعیض ها و ظلم های بی دلیل در قبال جامعه ی مسلمان در ایالات متحده را بیش از پیش برملا ساخته است که مقامات و شخصیت هایی مانند باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور چاره ای جز واکنش نشان دادن به آن و عذرخواهی از “احمد محمد” نداشته و برای کاستن از آثار افشاگرانه ی این اقدام صورت گرفته در خصوص موضوعات ذکر شده، سریعا به این موضوع واکنش نشان داده و حداقل در ظاهر به حمایت از این کودک مسلمان پرداخته اند؛ حمایت هایی که به دلیل تکرار بیش از حد این گونه ظلم ها کاملا قابل پیش بینی است که هیچ گاه واقعیت نداشته و نیّت حقیقی به دنبالش نخواهد داشت.

منبع : پرشین بی بی سی

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page