ویژه ها
جایگاه فرزند آوری در اسلام(۱)/رابطه هدف زندگی با فرزند آوری

جایگاه فرزند آوری در اسلام(۱)/رابطه هدف زندگی با فرزند آوری

«اولین اصل هر زندگی، مشخص کردن هدف زندگی است. بدون تعیین هدف زندگی، درباره بسیاری از مسائلی که مربوط به زندگی مشترک است، نمی توان حرفی زد. وقتی دین درباره ی برخی مسائل زندگی مشترک دستوراتی صادر می کند که برخی از مخاطبان نمی توانند آن را بپذیرند، به این دلیل نیست که حرف ما را قبول ندارند، به این دلیل است که هدفی که به صورت عملی در زندگی آنان دنبال می شود، با آن چه دین به عنوان هدف زندگی قبول دارد متفاوت است. آن ها در زندگی دنبال چیزی می گردند و دین انسان را به دنبال چیز دیگری می فرستد.

تأثیر نوع نگاه به زندگی

بحث کنترل جمعیت در ردیف مباحث سبک زندگی است… تغییر در سبک زندگی به تفسیر ما از زندگی بستگی دارد. نوع نگاه ما به زندگی است که می تواند درباره ی چگونگیِ فکر  کردن به فرزند آوری تعیین کننده باشد.

کسی که می پرسد چرا باید بچه دار شد، باید از او پرسید چرا زندگی می کنی؟ هدف تو در زندگی چیست؟ او را باید به نخستین گام از گام های موفقیت در زندگی مشترک ارجاع داد. کسی که هدفش در زندگی مشخص نیست، یا نمی تواند به بچه دار شدن فکر کند و یا این که وقتی بچه دار شد، نمی تواند از عهده تربیت او برآید. مادران و پدرانی که وقت گذاشتن برای بچه را تلف کردن وقت می دانند، نمی دانند برای چه به دنیا آمده اند.»

حجت الإسلام استاد عباسی ولدی، ایران جوان بمان، صص۱۴۷-۱۴۸

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page