ویژه ها

هجمه علیه امام خمینی(ره) به سبک جدید!

هجمه

مهدی کهن – هر انقلابی که رخ می دهد ناگزیر افرادی را به عنوان مخالف دربرابر خود می یابد.این افراد منافع خود را از دست رفته می بینند از این رو به هر کاری دست می زنند تا منافع خود را باز پس گیرند.

انقلاب اسلامی نیز از این قضیه مستثنی نیست.افرادی که موج خروشان یک ملت را دیدند واز ترس جان خود پا به فرار گذاشتند،امروز تنها کاری که از آنها بر می آید این است که شبکه ای ماهواره ای راه بیاندازند و برای خود سخن پراکنی کنند.

این نوع از دشمنی تبعات فیزیکی مانند حمله نظامی یا کودتا ندارد،اما بی تاثیر نیز نخواهد بود.بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران،یکی کارهایی که با هجمه بالا علیه جمهوری اسلامی صورت گرفت،اتهام زنی و به تصویر کشیدن چهره ای دروغین از نظام بود.به طوری که هر آنچه در این چندین سال اتفاق می افتاد را اگر چه مثبت ،سیاه ومنفی نشان می دادند.در مورد   افراد انقلاب نیز صورت می گرفت و آنقدر شدید بود که حتی در انتخاب تصویر چهره نیز مشخص بود.به طوری که تصویری که از امام در رسانه های خارجی منتشر می شد تصویری خشن و عبوس بود.

639

این روال ادامه داشت تا چند سال اخیر این رسانه ها دست به ابتکار جدیدی زده اند و با ساخت مستنداتی خوش ساخت و جذاب برای نسل جدید انقلاب، به نوعی پیش دستی کرده و تاریخ انقلاب را هر طور که می پسندند بازنویسی می کنند.

این مستند ها که اکثرا با آرشیو قوی از تلویزیون قبل از انقلاب پوشش داده و ،به هر گروه و طیف فکری مخالف انقلاب متوسل شده تا چهره این انقلاب را وارونه نشان دهند.از چپ ها و کمونیست ها تا مجاهدین منافق.از جبهه ملی تا طرفداران شاپور بختیار.این شبکه ها که خود را طرفدار حکومت پهلوی می دانند ،برای سیاه نشان دادن چهره انقلاب به هر گروهی متوسل می شوند خواه این گروه از مخالفین حکومت پهلوی باشد و یا جزو معاندین.

در این مستند ها هجمه علیه اصل نظام است و مخاطب دست آخر باید نتیجه گیری کند که این انقلاب از اصل و اساس غلط بوده.حال با این رویکرد ببینید  هجمه ای که متوجه حضرت امام خمینی ره می شود تا چه اندازه سنگین است.این مستندها از هر آنچه امام با آن مخالفت کرده صحبت می کنند و از هر آنچه در انقلاب مظهر ظلم و فساد بوده طرفداری می کند. رضاخان قلدر می شود پدر ایران جدید، محمدرضا پهلوی که ایران را به سمت نابودی کشاند می شود کسی که ایران را به دروازه های تمدن نزدیک کرده،جشن های کذایی ۲۵۰۰ ساله که نماد بی توجهی شاه به مردم  شود مراسم آشنایی دنیا با تمدن کهن ایرانی.شاپور بختیار که دست نشانده شاه و آخرین امید او در ایران است می شود کسی که قصد داشت آزادی و دموکراسی را در ایران رقم بزند.منافقین مارکسیست که دست به ترورهای کور می زدند می شوند مظلومانی که در زندان های ایران به سختی شکنجه می شدند!

پرسشی که این مستند ها ایجاد می کند

این مستندها اگرچه به طور مستقیم به امام هجمه نمی کنند اما در اصل به تمام آنچه که امام بر علیه آن قیام کرد صحه می گذارد و مخاطب را با این سوال باقی می گذارد که ایشان برای چه قیام و انقلاب کردند؟

اگر نسل جدید انقلاب بخواهد همراه با انقلاب شود باید ابتدا به این سوال  در ذهن خود پاسخ دهد.سوال هایی که این مستند ها در ذهن نسل امروز ایجاد می کند، به خاطر آمیخته شدن راست و دروغی است که مخاطب قدرت تفکیک آنها را از هم ندارد.حال اگر این سوال ها بی جواب بماند،آنچه آسیب می بیند بی شک چهره بنیان گذار این انقلاب است.

شایسته است رسانه های داخلی به ویژه رسانه ملی در کنار پخش مستندهایی همچون شاخص و راه امام ،به مسائل ریشه ای تر در ایام دهه فجر بپردازد.مستندهایی همچون به روایت دربار که در این چند سال کار تازه و تاثیرگذاری بود.

انتشار یافته در شماره چهارم نشریه راه امام

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page