ویژه ها

دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام با همکاری بنیاد علمی فرهنگی حیات برگزار می کند: «اولی الابصار»؛ اولین دوره مسئله­ محور تاریخ تحلیلی اسلام

بسم الله الرحمن الرحیم

ما امروزه در زمانه‌ای به سر می‌بریم که بیش از هر زمان دیگری به بررسی تاریخ اسلام نیاز داریم. می‌توان گفت مطالعۀ تاریخ اسلام نسبت به بسیاری از گزاره‌های اعتقادی، اخلاقی یا احکامی در روح انسان مؤثرتر است.

مطالبی از تاریخ اسلام که در دسترس همگان قرار گرفته و مشهور است، لزوماً کلیدی‌ترین مطالب تاریخ اسلام نیست و به‌ویژه لزوماً متناسب با نیاز امروز جامعۀ ما نیست. جامعۀ ما خیلی پیشرفت کرده است و در این شرایط جدید باید بیش از پیش به زوایای غریب تاریخ اسلام مراجعه کنیم. اکتفا کردن به مطالب مشهور تاریخی، گاهی از اوقات ما را در برداشت نهایی تاریخ به اشتباه می‌اندازد. طبیعتاً برداشت ناصواب از تاریخ اسلام موجب برداشت ناصحیح از اسلام نیز خواهد شد.

ما در سلسله دوره های «اولی الابصار» به دنبال آن هستیم تا بر اساس مسائل روز که انقلاب اسلامی با آنها مواجه است، به بررسی سیره ی اهل بیت علیهم السلام بپردازیم، و با نگاه تطبیقی به مسائل، نسخه های عملی آن را از دل رخدادهای تاریخ صدر اسلام استخراج نمائیم.

مباحث پیش بینی شده در این دوره ها را می توان در غالب سه محور تقسیم بندی نمود:

  • تشکیل حکومت در دوران پیامبر (صلی الله علیه و آله)
  • بررسی سیره­ی سیاسی – مبارزاتی ائمه معصومین علیهم السلام
  • بررسی سیره ی اقتصادی امیرالمؤمنین در زمان حکمرانی

که این محورها طی سلسله دوره های «اولی الابصار»، به صورت مسائل و موضوعات کاربردی، توسط اساتیدی چون حجت الاسلام پناهیان، استاد حسن رحیم پور ازغدی، دکتر محمد حسین رجبی دوانی و دیگر اساتید گرانقدر مطرح می گردد.

برادرانی که علاقه مند به شرکت در دوره «اولی الابصار۱» هستند، جهت ثبت نام اولیه، مشخصات و شماره تماس خود را به همراه عبارت «اولی الابصار۱»، به شماره ۵۰۰۰۲۸۳۷۱۶ پیامک ، یا به آدرس bonyad.hayat.tehran@chmail.ir  ارسال نمایند. مراحل بعدی ثبت نام، از طریق پیامک یا تماس تلفنی اعلام می گردد.

همچنین شهریه ی شرکت در این دوره سی هزار تومان است.

زمان برگزاری کلاس ها: بعد از ظهر ۱۲، ۱۹ و ۲۶ شهریور۹۴ (پنجشنبه ها)

مکان برگزاری کلاس ها: تهران، چهار راه ولیعصر(عج)، نرسیده به تقاطع ولیعصر- طالقانی، خیابان رشت

نهایی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page