ویژه ها
بی بی سی فارسی؛به نام غزه به کام تل آویو

بی بی سی فارسی؛به نام غزه به کام تل آویو

به گزارش اختصاصی بصیرت جویان، سایت بی بی سی فارسی ظهر امرور هم زمان با روز جهانی قدس ۱۳۹۴ ، با تیتری با  عنوان « چرا بازسازی غزه بسیار کند شده است؟ » به بررسی خرابی های غزه و اعترافاتی در این باره در طول زمان هجوم رژیم صهیونیست ها بر زنان و کودکان بی دفاع پرداخت. اما پرداختنی که در دل خودش به حمایت از غاصب گران یهود رسید.

این سایت وابسته به استعمار پیر، طی گزارش خود با اعتراف به این که دولت اسرائیل موجب خرابی هایی در غزه شده است می نویسد: «در نخستین سالگرد جنگی ۵۰ روزه با اسرائیل که هزاران ساختمان را در غزه ویران کرد حتی یک خانه مخروبه هم بازسازی نشده است. اسرائیل و مصر با ایجاد محدودیت‌های شدید در مرز خود با نوار غزه، تلاش‌های مربوط به بازسازی و مرمت این منطقه را مختل کرده‌اند.» همچنین به محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی اشاره می کند: «محدودیت‌های اسرائیل از ورود موادی با “کاربرد دوگانه” به منطقه نوار غزه جلوگیری می‌کند. این مواد شامل مصالح ساختمانی است که شبه‌نظامیان حماس می‌توانند از آن در ساخت تونل‌های تازه، تسلیحات، و انبار استفاده کنند.»

150708172436_gaza_homes_624_persian_624x351_na_nocredit

تصویر منتشر شده در سایت بی بی سی فارسی از خرابی های غزه در اثر حملات اسرائیل

همچنین در ادامه به مدت طولانی ترمیم ساختمان های غزه پرداخته و می نویسد: «یکی از سازمان‌های درگیر در پروژه‌های غیردولتی ساختمان‌سازی در غزه، “شورای پناهندگان نروژ” است.

بنا به محاسبات این شورا، فقط هفت و نیم درصد از مصالح ساختمانی لازم در حال حاضر وارد این بخش از سرزمین‌های فلسطینی می‌شود.

ونس کالبرت مدیر منطقه‌ای “شورای پناهندگان نروژ” در فلسطین می‌گوید: “اگر به روند واردات مصالح ساختمانی بر اساس مکانیسم سازمان ملل نگاه کنیم متوجه می‌شویم که بازسازی چیزی که در جنگ پارسال تخریب شد ۱۹ سال زمان می‌برد.”

به گفته آقای کالبرت، “اگر خانه‌هایی را هم که در منازعات قبلی تخریب شده اند در نظر بگیریم زمان لازم برای بازسازی به ۲۲ سال می‌رسد و اگر بحران کلی کمبود مسکن در نوار غزه را حساب کنیم به ۷۶ سال زمان برای رفع این مشکل نیاز داریم.”

در شرایط کنونی، بی‌خانمان‌های غزه با بستگان خود زندگی می‌کنند و یا در اقامتگاه‌های اجاره ای شلوغ اسکان یافته‌اند، اماکنی نظیر خرابه‌های ساختمانی.

برای ساکنان غزه که ۸۰ درصد آنها به کمک‌های خارجی وابسته‌اند این وضعیت استیصال با کمبود برق، آب، و شرایط دشوار اقتصادی در هم آمیخته است.»

نکته حائز اهمیت در این میان ، مطلبی است که در این مقاله برای حقانیت اسرائیل استفاده شده است. این دولت غاصب را در حملات تطهیر کرده و صاحب حق نسبت به حملات معرفی کرده و می نویسد:

«به گفته مقام‌های اسرائیل، هدف از حمله به نوار غزه، توقف راکت‌پرانی حماس به مناطق مسکونی اسرائیل و تخریب شبکه تونل‌های زیر زمینی این گروه در منطقه بود.»

این گفتار به معنای آن است که این رژیم تنها از خود دفاع نموده و به هیچ وجه در پی تضییع حقوق دیگران نبوده است. و حال آن که در صورت پذیرش فرض باطل فوق باز هم نمی توان برای اسرائیل حقی برای کشتار زنان و کودکان بی دفاع قرار داد. گرچه باز هم در ادامه به کشتار شش غیر نظامی اسرائیل می پردازد و گویا می خواهد بگوید حماس بی گناهان را هم می کشد! همان بی گناهانی که از شهرک های صهیونیستی بیرون آمده و حجاب از زنان مسلمان می گیرند، به مردم فلسطین حمله می کنند و به پلیس اسرائیل در سرکوب فلسطینیان کمک می کنند.

shot-20150710-15030-16wfubd

اما واقعیت چیست؟

نشریه فرانسوی اومانیته سال گذشته طی مطلبی به تحلیلی درباره چرایی جنگ اسرائیل با غزه پرداخت که سایت انتخاب گوشه ای از آن را منتشر ساخت:

پییر باربانسی فرستاده ویژه اومانیته به غزه می نویسد: ۲۵ روز جنگ بی رحمانه با ۱۳۳۰ کشته و ۷۲۰۰ زخمی در میان مردم غزه واقعاً به چه دلیلی آغاز شد؟

اسرائیلی ها مدعی اند که این آتش ، از طریق ربوده شدن سه نوجوان اسرائیلی و قتل آنها شعله ور شده است. آنها حماس را مسئول این حادثه وانمود کردند در حالیکه این تشکیلات هیچ نقشی در این حادثه نداشته است.

نویسنده در ادامه تشریح می کند که چگونه مذاکرات صلح با سرسختی اسرائیل به ادامه خانه سازی ها با شکست کامل رویرو شدند و درست زمانی که فتح و حماس تصمیم گرفتند با یکدیگر متحد شوندو حماس بطور ضمنی پذیرفت که تعهدات فتح را برسمیت بشناسد ، نیروهای اسرائیل که نقشه هایشان دچار مخاطره شده بود، این درگیری ها را بوجود آوردند تا در میان آتش و خون هیچ شانسی برای هواداران صلح نگذارند و در یک فضای خصومت و نفرت و البته ایجاد تفرقه در میان فلسطینیان ، نقشه های خود را به مرحله عمل در آورند.(۱)

۱. سایت انتخاب، دلیل واقعی جنگ اسرائیل با مردم غزه چیست؟

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page