ویژه ها
نگرانی بی بی سی برای زنان جهان، به جز انگلیس

نگرانی بی بی سی برای زنان جهان، به جز انگلیس

به گزارش بصیرت جویان به نقل از پرشین بی بی سی، شبکه ی فارسی زبان دولت انگلیس در یکی از گزارشات اخیر خود به موضوع خشونت علیه زنان در آرژانتین پرداخته و آن را بسیار زیاد توصیف کرده است اما این گزارش وقتی قابل توجه است که بدانیم در حالی بی بی سی به دلسوزی برای زنان در سراسر جهان می پردازد که در خود انگلیس، خشونت علیه آن ها بسیار بحرانی تر از بسیاری کشورهای جهان بوده و هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نداده است.

بی بی سی فارسی در گذارش اخیر، از زبان خبرنگار خود می آورد: « اعتراض های خیابانی در آمریکایی لاتین امری رایج است و، بعنوان یک روزنامه نگار آرژانتینی، پوشش رسانه ای آن نیز به گونه ای عادی شده است.

اما تظاهرات عظیم ۳ ژوئن برای پایان دادن به خشونت های جنسیتی، برای من تجربه کاملا تازه ای بود.

برای اولین بار، من نمی دانستم که باید به عنوان روزنامه نگار آنچه را که شاهدش بودم بی طرفانه گزارش کنم یا به عنوان یک زن مطابق احساسم عمل کنم و به جمعیت بپیوندم. من تا آن زمان هرگز شاهد چنین اعتراض عمومی به “قلدرمابی” ، چیزی که همواره بخشی از فرهنگ من بوده، نبودم.

ده ها هزار نفر( عمدتا زنان، اما مردان زیادی هم بودند) به خیابان ها آمده بودند تا خواستار پایان زن ستیزی، بویژه زن کشی شوند.»

این رسانه ی سلطنتی انگلیسی در بخشی دیگر نیز عنوان کرده است: «همزمان، برای بسیاری این سوال مطرح است که آیا مشکل زن ستیزی در آرژانتین بدتر از سایر کشورهای آمریکای لاتین است؟ حقیقت این است که هیچ کس نمی داند. برای اینکه در بیشتراین کشورها آماری رسمی در مورد زن کشی وجود ندارد.

آمار غیررسمی حاکی از آن است که این مشکل در آرژانتین مانند الساوادور و مکزیک که زنان بطور روزانه در آن به قتل می رسند، نیست.

با این حال، شمارقتل های مرتبط با جنسیت در آرژانتین تکان دهنده است.»

اما این گزارش در حالیست که همانطور که پیشتر گفته شد، خشونت علیه زنان در انگلیس به حدی بحرانی رسیده است.

“رشیده مانجو”، کارشناس شورای حقوق بشر سازمان ملل در جریان سفری که به منظور بررسی این موضوع به انگلیس داشته است، با تأکید بر این که “انگلیس دارای فرهنگی سکسی است”، اذعان نموده است: “تبعیض جنسی در انگلیس از دیگر کشورها بدتر است و سیاست و رفتار دولت انگلیس در این زمینه تأثیرگذار است و باعث شده تا خشونت علیه زنان افزایش یابد.”

نتایج تحقیقات انجام شده توسط آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا نیز نشان می دهد که در این کشور ۴۴ درصد از زنان از سن ۱۵ سالگی به بعد قربانی سوء استفاده حقوق بشری شده ‌اند.

آماری دیگر نیز که از سوی خدمات دادستانی سلطنتی انگلیس منتشر گردیده بوده است، به وضوح گویای این واقعیت تلخ است که  در سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۷۸ هزار و ۷۷۳ نفر به اتهام خشونت علیه زنان محکوم شده‌اند که این رقم در مقایسه با سال پیش از آن با افزایش ۱۶.۹ درصدی همراه بوده است. این آمارها نشان می دهد که اکثریت محکومان مربوط به پرونده‌های خشونت خانگی (۶۸ هزار و ۶۰۱ مورد)، تجاوز (۲ هزار و ۵۸۱ مورد)، تجاوز جنسی (۷ هزار و ۵۹۱ مورد) و سوء استفاده از کودکان دختر(۷ هزار و ۴۶۹ مورد) بوده است.

بنابر این، با وجود این واقعیت ها و آمارهای بسیار دیگری که بر این بحران جنسیّتی در انگلیس تأکید می کنند، بی بی سی به عنوان رسانه ای انگلیسی بهتر است در میان دلسوزی های خود برای زنان سراسر جهان، کمی نیز به زنان و دختران انگلیسی دل بسوزاند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page