ویژه ها

برنامه جایگزین آمریکا در صورت شکست مذاکرات از زبان بیگانه

اختصاصی/

شکست در مذاکرات؛ کلید واژه ای که مدت هاست رسانه های معاند بر سر زبان دارند؛ رسانه هایی که بعضاً به همان دولت های مذاکره کننده وابسته است. یعنی این دولت ها پیام خود را در مذاکرات پیشاپیش از طریق رسانه های خود منتقل کرده اند و نمی خواهند این مذاکرات به نتیجه بیانجامد . زیرا پایان این مذاکرات -با وجود شرایطی سنگین از امام خامنه ای- به ضرر این دولت ها و تخریب وجهه جهانی آن ها خواهد بود از سوی دیگر این کار نوعی جنگ روانی رسانه ای بر علیه ایران به نظر می رسد تا برای توافق هرچه سریع تر زودتر تلاش کند و توافق- این امر ناشدنی- را با نرمشی در دستور العمل هسته ای خود در مذاکرات به سر انجام برساند

دویچه وله فارسی- رسانه رسمی دولت آلمان – در همین راستا خبری را از نشریه«بیزینس اینسایدر» مبنی بر برنامه جایگزین آمریکا در صورت شکست مذاکرات منتشر کرد.

“بیزینس اینسایدر” گزارش داد اگر مذاکرات با ایران به شکست بیانجامد، آمریکا گزینه‌ی حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران را بررسی خواهد کرد. کارشناسان می‌گویند حمله نظامی موجب انهدام دایمی برنامه اتمی نخواهد شد.

shot-20150704-15030-x4ejqj

از تهدید هسته ای تا ابراز ناتوانی

به گزارش این سایت معاند : این نشریه نوشت که آمریکا احتمال حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران با بمب‌های سنگرشکن پناهگاه‌های زیرزمینی را بررسی کرده است.

این مهمات مخرب نیروهای نظامی آمریکا که با عنوان اختصاری “ام‌اوپی” شناخته می‌شود، بیش از ۳۰۰ پاوند وزن دارد و قدرت تخریبی آن بسیار بالا تخمین زده می‌شود.

“ام‌اوپی” به‌ویژه برای تخریب هرگونه تاسیسات زیرزمینی طراحی شده و آمریکا احتمال و امکان استفاده از این فن‌آوری مخرب را علیه تاسیسات هسته‌ای ایران و به‌ویژه فردو بررسی کرده است.»

کمی پس از این تهدید صریح، اعتراف یکی از مقامات امریکا به همراه تیتر «مقابله کامل با برنامه هسته‌ای ایران ممکن نیست» جالب توجه است:

“بیزینس اینسایدر” به نقل از کارشناسان تاکید کرده که آمریکا نمی‌تواند تضمین کند که حمله به تاسیسات اتمی ایران، باعث توقف فعالیت‌های اتمی ایران می‌شود. این نشریه نوشت:«انهدام کامل برنامه‌ی اتمی ایران محتمل نیست. ایران درهرحال تجربه و دانش اتمی لازم برای آغاز مجدد برنامه‌ی اتمی خود را دارد.»

سناتور آنگوس کینگ، عضو کمیته‌ی نظامی مجلس سنای کنگره‌ی آمریکا نیز در گفت‌وگو با این نشریه تاکید کرد:« حقیقت این است که هیچ کس نمی‌تواند دانش اتمی ایران را بمباران کند. با آن‌چه تاکنون آموختند، کاری نمی‌شود کرد.»

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page