ویژه ها
اذعان رادیو فردا به تبعیض نژادی در آمریکا

اذعان رادیو فردا به تبعیض نژادی در آمریکا

رادیو دیروز گزارش می دهد؛

رسانه ی فارسی زبان وابسته به وزارت خارجه ی آمریکا که تا کنون بارها و بارها به شیوه های مختلفی یا با سکوت و یا با تحریف در برابر واقعیت ها، تلاش نموده است تا وجود تبعیض نژادی گسترده در ایالات متحده را از دید مخاطبانش مخفی نگاه دارد، این بار، پس از اظهارات خاص باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور در این رابطه، مجبور به اعتراف و اذعان به این وضعیت شده است.

رادیو فردا در گزارش مذکور، با این توضیح که « باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده، می‌ گوید

چهارشنبه، بیست و هفتم خرداد ماه ۱۳۹۴، در شهر چارلستون از ایالت کارولینای جنوبی، کلیسای متعلق به سیاه پوستان توسط جوانی سفید پوست و نژاد پرست مورد حمله ی مسلحانه قرار گرفت که در جریان آن ۹ سیاه پوست (سه مرد و شش زن) از جمله کشیش این کلیسا که جزو سناتورهای ایالتی نیز بوده است، جان خود را از دست دادند.

که تبعیض نژادی و نژادپرستی در آمریکا هنوز درمان نشده است و این چیزی نیست که به سرعت و ناگهانی از یک جامعه رخت بربندد … »، با اذعان به این موضوع آورده است: « رییس جمهوری آمریکا در گفت ‌و گویی صوتی که به صورت پادکست روز دوشنبه یکم تیر منتشر شد، گفت: “نژادپرستی درمان نشده است. مسئله فقط به این مربوط نمی ‌شود که در جامعه به زبان آوردن واژه “کاکاسیاه” نشانه بی ‌ادبی باشد و این که دیگر کسی این واژه را به زبان نمی ‌آورد، نمی ‌تواند معیاری باشد مبنی بر اینکه دیگر در جامعه نژاد پرستی وجود ندارد” … باراک اوباما در اظهارات خود افزود: “نژاد پرستی را نمی ‌شود گفت چون در سطح عمومی دیده نمی ‌شود، دیگر رفته است. جوامع یک شبه و ناگهانی از چیزهایی که ۲۰۰ یا ۳۰۰ سال پیش رخ داده است، پاک نمی ‌شوند” … »!

این رسانه ی دولتی آمریکایی در بخشی دیگر از گزارش خود نیز عنوان کرده است: « باراک اوباما که خود اولین رییس جمهوری آفریقایی – آمریکایی ایالات متحده است، گفته از زمانی که از مادری سفید پوست و پدری سیاه پوست به دنیا آمده، شاهد موج گسترده‌ ای از بهبود وضعیت تبعیض نژادی در آمریکا بوده اما با این حال افزود که دوران برده‌ داری در آمریکا هنوز بخشی از “دی ‌ان ‌ای” تاریخی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است … »!

رادیو فردا در انتهای این گزارش که به افشاگری های خاص رئیس جمهوری آمریکا در مورد شرایط بد حاکم بر جامعه این کشور می پرداخت نیز آورده است: « آقای اوباما با تاکید بر احترام نسبت به شکارچیان و کسانی که از تیراندازی به عنوان ورزش استفاده می ‌کنند و نیز شمار گسترده صاحبان سلاح در آمریکا گفت: “پرسش این جاست که آیا راهی هست که بتوان برخی رسوم مشروع را نگه داشت ضمن این که عقل جمعی را با آن تلفیق کرد که بتواند جلوی یک جوان ۲۱ ساله را بگیرد که حالا از چیزی خشمگین است و یا اصلا نژادپرست است و یا حتی تعادل

کرنل ویلیام بروک رئیس انجمن پیشرفت رنگین پوستان آمریکا، دو روز پس از این واقعه ی تلخ با صدور بیانیه ای، این جنایت را نمونه ای از تروریسم نژادی رایج در این کشور دانسته و تأکید نمود که مقامات امنیتی و قضائی، بایستی این گونه جنایات را به دید این عنوان مورد بررسی قرار دهند.

سالم روانی ندارد و یک راست برود به یک مغازه و خود را مسلح کند و آسیب عظیمی به بقیه وارد کند” … اشاره آقای اوباما به تیرانداز و عامل حادثه کلیسای چارلستون است. دیلان استورم روف، متهم این تیراندازی، جوانی است که پیش از این حمله، مانیفستی با بیش از دو هزار و ۵۰۰ واژه و در نفرت از سیاه‌ پوستان و اشاره به برتری نژاد سفید نوشته بود … »!

در تازه ترین نمونه از نشانه های وجود تبعیض نژادی در آمریکا، چهارشنبه، بیست و هفتم خرداد ماه ۱۳۹۴، در شهر چارلستون از ایالت کارولینای جنوبی، کلیسای متعلق به سیاه پوستان توسط جوانی سفید پوست و نژاد پرست مورد حمله ی مسلحانه قرار گرفت که در جریان آن ۹ سیاه پوست (سه مرد و شش زن) از جمله کشیش این کلیسا که جزو سناتورهای ایالتی نیز بوده است، جان خود را از دست دادند؛ و همین روی داد نیز باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده و ابزار رسانه ای تحت امرشان، رادیو فردا را وادار به این گونه اعتراف کرده است.

بر اساس گزارشات “ان بی سی”، کرنل ویلیام بروک رئیس انجمن پیشرفت رنگین پوستان آمریکا، دو روز پس از این واقعه ی تلخ با صدور بیانیه ای، این جنایت را نمونه ای از تروریسم نژادی رایج در این کشور دانسته و تأکید نمود که مقامات امنیتی و قضائی، بایستی این گونه جنایات را به دید این عنوان مورد بررسی قرار دهند.

شایان ذکر است که در چند وقت اخیر، کشتار بی رحمانه ی سیاه پوستانی نظیر مایکل براون، اریک گارنر، ازل فورد و … به دست نیروهای پلیس سفید پوست آمریکایی در کنار مرگ ترایون مارتین، مارلی گراهام، مریم کارِی، شان بل و … سیاه پوستانی که قربانی نژاد پرستی سفیدان در این کشور شده اند، بارها موج اعتراض گسترده ی رنگین پوستان در سراسر ایالات متحده را که بعضا با خشونت و درگیری نیز میان آن ها و نیروهای امنیتی همراه بوده، در پی داشته است.

منبع : رادیو دیروز

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page