ویژه ها
رادیو فردا و چشمانی که خشونت در آمریکا را نمی بیند

رادیو فردا و چشمانی که خشونت در آمریکا را نمی بیند

به گزارش بصیرت جویان، رسانه ی فارسی زبان وابسته به وزارت امور خارجه ی آمریکا با انتشار گزارشی، ضمن سیاه نمایی در خصوص وضعیت اجتماعی ایران اسلامی، از خشونت بالای موجود در کشورمان خبر داده و ابراز نگرانی کرده است.

رادیو فردا در این گزارش آورده است: « خبرگزاری مهر روز یکشنبه ۲۴ خرداد، در گزارشی خبر داد که ۵۹۰ هزار نفر در ایران، در سال ۹۳، به دلیل “ضرب و جرح در نزاع” به پزشکی قانونی مراجعه کرده ‌اند … این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که بطور میانگین روزانه ۱۶۰۰ پرونده “نزاع منجر به جرح” در مراکز پزشکی قانونی ایران تشکیل می ‌شود … براساس این گزارش در سال گذشته ۱۰۷ هزار و ۱۷۷ پرونده “نزاع منجر به جرح” در پزشکی قانونی استان تهران تشکیل شده‌ است … سازمان پزشکی قانونی پیش از این تعداد مراجعه ‌کنندگان به این سازمان بر اثر نزاع در سال ۹۲ را ۶۰۷ هزار و ۳۴۹ نفر اعلام کرده بود … این سازمان همچنین از تشکیل ۱۰۶ هزار و ۹۵۰ پرونده نزاع در پزشکی قانونی استان تهران در سال ۹۲ خبر داده بود … »!

این رسانه نما در ادامه نیز مدعی شده است: « کارشناسان مشکلات اقتصادی، فقر، بیکاری، مصرف مواد مخدر، جر و بحث بر سر مالکیت، گران‌ فروشی، سرخوردگی و فشار اجتماعی، نارضایتی جنسی و نداشتن تربیت و آموزش کنترل خشم را از مهم ‌ترین عوامل بروز درگیری و نزاع در ایران می ‌دانند … »!

این در حالیست که خشونت در آمریکا جزو جدانشدنی اجتماع شده است، ولی رادیو فردا با چشمان کور خود هیچ گاه آن را ندیده و به آن واکنش نشان نداده و نمی دهد.

همانطور که تنها چند روز پیش، کودکی سه ساله در ایالت اوهایو این کشور به دلیل شلیک گلوله از سلاحی که مادرش در خانه نگه می داشت، جان خود را از دست داده است؛ بی بی سی در گزارشی ویژه ضمن بازتاب این خبر، در خصوص وجود گسترده ی خشونت در آمریکا، تأکید کرده بود که ” بر اساس اطلاعاتی که «انجمن مادران متقاضی کنترل اسلحه در آمریکا» تدوین کرده است، سالانه حدود صد کودک در آمریکا بر اثر شلیک تصادفی اسلحه کشته می شوند …”

بر اساس آمارهای موجود، در هر روز حداقل هفت کودک در ایالات متحده ی آمریکا به دلیل اصابت گلوله جان خود را از دست می دهند که در همین اساس تنها در طول سال ۲۰۱۱ میلادی، بیش از ۲۷۰۰ کودک قربانی استفاده از سلاح گرم شده اند.

در حال حاضر نیز بیش از دو میلیون کودک آمریکایی در خانواده هایی زندگی می کنند که به راحتی سلاح گرم در دسترسشان قرار دارد.

همین آمارها و تحقیقات رسمی صورت گرفته نشان می دهد که در شرایطی خشونت ناشی از دسترسی نوجوانان به اسلحه، جزو پنج نگرانی اصلی والدین خانواده های آمریکایی است که در این کشور بر اساس قوانین موجود، خرید و فروش انواع سلاح گرم بدون هیچ محدودیتی انجام می گیرد و بر علیه قوانین مصوب که باید به سابقه ی جنایی خریداران سلاح توجه کرد، در بیش از چهل درصد موارد، این بررسی توسط فروشندگان اصلا انجام نمی گیرد.

این خشونت حتی در بین نیروهای پلیس آمریکایی نیز که در واقع باید تأمین کننده ی امنیت جامعه باشند، نفوذ کرده است و بر اساس گزارشات خود رسانه های غربی مختلف مانند بی بی سی و …، روزانه بیش از دو نفر توسط نیروهای پلیس این کشور به قتل می رسند.

منبع : رادیو دیروز

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page