ویژه ها

گاردین گزارش داد؛ جزئیات طرح موساد و بختیار/ کاش خمینی را ترور می‌کردیم!

66314dafd033108bd3810532c587a67f

به گزارش بصیرت جویان به نقل از جام نیوز، چندی پیش یک روزنامه لبنانی طی گزارشی از درخواست شاپور بختیار از موساد (سرویس جاسوسی اسرائیل) برای ترور امام خمینی پرده برداشت.

روزنامه “الدیار” در این گزارش طرح کرده بود که یکی از مأموران سابق دستگاه امنیتی اسرائیل در مرکز مطالعات امنیتی تل‌آویو فاش کرده که شاپور بختیار، درخواست ترور امام خمینی را با موساد طرح کرده بوده است.

مامور موساد بنام “یوسی آلفر” در نشستی که در این مرکز بوده، مدعی شده بود که بختیار در ژانویه ۱۹۷۹ (دی و بهمن ۱۳۵۷) از مأموران موساد که در تهران مستقر بوده‌اند، درخواست کرده بود که رهبر ایران را ترور کنند.

اما روز گذشته روزنامه انگلیسی “گاردین” (Guardian) جزئیات جدیدی از طرح موساد برای ترور امام خمینی(ره) به درخواست شاپور بختیار را منتشر کرد.

این جزئیات بر اساس کتابی با عنوان “اسرائیل در جستجوی متحدان خاورمیانه” از سوی گاردین منتشر شده است.

یوسی آلفر همان مامور افشا کننده درخواست بختیار که این کتاب را نوشته است مطرح می کند که: “ییتزاک هوفی” رئیس وقت موساد در آن زمان من و “الیزار شافیر” که نماینده موساد در تهران بود را احضار کرد و درخواست شاپور بختیار برای ترور آیت‌الله خمینی را با ما در میان می‌گذاشت.

وی در این خصوص عنوان می کند که پاسخ نماینده موساد در تهران به درخواست رئیس وقت موساد منفی بود و معتقد بود که اگر خمینی به ایران بازگردد، ماموران امنیتی شاه از او محافظت خواهند کرد.»

آلفر در ادامه می نویسد: «من توضیح دادم که درباره خمینی و باورهایش چیزی نمی دانیم در این باره دست به اقدام خطرناک بزنیم.»

روزنامه گاردین در ادامه می نویسد: «اما اکنون و بعد از گذشت چندین سال، این مامور موساد معتقد است که اگر طرح ترور چندماه بعد مطرح می شد، این کار ارزش خطر کردن را داشت.»

یوسی آلفر تاکید می کند که «آنها (ایرانی‌ها) از هر وسیله ای برای صدور انقلابشان استفاده می کنند. بختیار این‌ را می‌دانست، اما ما نه بختیار را می‌شناختیم و نه روحانیون را. پیام را درست درک نکردیم.»

این روزنامه انگلیسی بعد از تشریح طرح اسرائیل برای یافتن متحدانی در منطقه همچون ترکیه، مصر و ایران قبل از انقلاب می نویسد: «همه چیز می‌توانست متفاوت باشد، شافیر، نماینده سابق موساد در تهران و آلفر مامور آن روزهای این سازمان امروز در تل‌آویو و در نزدیکی هم زندگی می‌کنند.»

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page