ویژه ها

اعتراض بسیج دانشجویی؛ اجرای یک نمایش مبتذل در دانشگاه +عکس

دانشگاهبه گزارش بصیرت جویان، به نقل از جام نیوز، معاونت سیاسی حوزه بسیج دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید: تئاتری که در آن شوخی‌های جنسی و رکیکی بوده در دانشگاه تهران اجرا شده و مدیران این دانشگاه نیز با تبلیغات فراوان از دانشجویان خواسته بودند که به دیدن این اجرا بروند.

در پی برگزاری تئاتری ساختارشکنانه تحت عنوان حمایت از امور خیریه در دانشگاه علوم پزشکی تهران، بسیج دانشجویی این دانشگاه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن آن اعلام کرد که علاوه بر برخورد با متولیان این اقدامات ناپسند به ویژه مسئولینی که مجوز به این برنامه را داده‌اند، باید از تکرار رویه مذکور نیز جلوگیری شود.
امیرضا مزیدآبادی، معاونت سیاسی حوزه بسیج دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار مشرق درباره این اجرا گفت: نمایشی تحت عنوان “هیس! دیوانه‌ها فریاد نمی‌زنند” روز یکشنبه دهم خرداد در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه تهران اجرا شد که ما به اجرای این نمایش اعتراض داریم.

وی افزود: مجوز این اجرا را مدیریت فوق برنامه دانشگاه تهران داده است که در آن شوخی‌های جنسی رکیک و بدی انجام می‌شود.

این مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: همه بازیگران و عوامل این نمایش از دانشجوهای دانشگاه هستند که در این نمایش علاوه بر شوخی‌های جنسی چندباری هم تکه‌پراکنی‌‎های سیاسی هم می‌کنند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش از این نمایش “هیس! دیوانه‌ها فریاد نمی‌زنند” اجرای دیگری هم داشته است، گفت: بله چند وقت پیش این نمایش در دانشگاه دندانپزشکی هم اجرا داشته که در آن زمان هم اعتراضاتی دربرداشت.

مزیدآبادی با انتقاد از مدیران دانشگاه تهران به خاطر تبلیغ زیادی که برای این نمایش کرده‌اند، بیان کرد: قبل از اجرا با سیستم پیامک مرکزی دانشگاه تهران تبلیغ اجرای این نمایش برای تمام دانشجوها ارسال شده بود و از انها خواسته بودند که به دیدن این نمایش بروند.

در بیانیه بسیج دانشگاه علوم پزشکی تهران آمده است: با کمال تاسف دانشگاه علوم پزشکی تهران شاهد جولان عده‌ای است که به نام آزاداندیشی در فضای علمی دست به اقداماتی می‌زنند که نه تنها در شأن یک مکان علمی نیست بلکه با مؤلفه‌های انسانیت نیز سازگاری ندارد.

اخیرا دانشگاه علوم پزشکی تهران شاهد همایش‌هایی بوده است که تحت لوای تقدیر از مقام استاد در آن ضمن نبش قبر فتنه سال ۸۸ به تطهیر آن نیز پرداخته شده است که با خویشتن داری دانشجویان انقلابی و صبر جریان عدالتخواه دانشجویی همراه بوده است.

دعوت به دیدن یک نمایش مبتذل در دانشگاه

این دانشجویان با بیان اینکه انتظار می‌رفت پیرو مطالبه دانشجویان و حساسیت موضوع، مسئولان دانشگاه از ادامه برگزاری چنین مراسم نمایشی و متشنج کردن فضای دانشگاه ممانعت به عمل آورند، اعلام کرد: اما با کمال تاسف نه تنها روند مذکور متوقف نشد بلکه فضا برای جولان عده‌ای هنرمند نما فراهم شد و با همکاری معاونت امور فوق برنامه دانشگاه تئاتری سخیف تحت عنوان «حمایت از امور خیریه» در سایه سکوت مسولین فرهنگی دانشگاه برگزار شد که در آن عده ای هنرمند نما به طرز وقیحانه به برگزاری نمایشی با مضامین غیر اخلاقی از جمله رقص و بیان کلمات مشمئزکننده جنسی آنهم در محیط دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور و قطب سلامت کشور پرداخته و زمینه آلام روحی و تاثر عمیق قلبی دانشجویان مومن و متعهد را فراهم آوردند.

در پایان این بیانیه آمده است: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن محکوم کردن اقدامات مشابه مذکور انتظار دارد علاوه بر برخورد با متولیان این اقدامات ناپسند به ویژه مسئولینی که مجوز این برنامه را داده‌اند، از تکرار رویه مذکور نیز جلوگیری به عمل آید تا نهاد مقدس دانشگاه و وجدان پاک دانشجوی مسلمان توسط عده‌ای جاهل دچار هتک حرمت نشود.

مشرق

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page