ویژه ها
چرا ازدواج ؟ چرا خانواده؟

چرا ازدواج ؟ چرا خانواده؟

مسئله تشکیل خانواده را از چند جهت می توان بررسی کرد : اول از جهت اجتماعی و دوم از لحاظ دینی. از لحاظ اجتماعی ضرورت های مختلفی وجود دارد که اهمیت نظام خانواده را به عنوان یک نهاد اثر گذار معرفی می کند. خانواده مخالف فرد کرایی و در تضاد با آن است. بنابر این میان فرد گرایی و خانواده گرایی یکی را می توان انتخاب کرد. خانواده محلی برای مهربانی های خاص است که هیچ جا پیدایش نمی کنی. سختی های فردی را با هم حل می کنید. رفاقت با پشتوانه ، رفاقت خانواده است. پس محکم زندگی ات را بگیر.

فلسفه ازدواج

۱. اجرای دستور خدا

آن چه همیشه آن را فراموش کرده ایم یاد خدا و فرمان اوست. فکر می کنیم خودمان همه کاره شدیم. دیگر فرمان خدا را نمی شنویم. ازدواج خواسته خداست بیاییم آن را پیگیری کنیم

۲. ارضای چارچوب مند غریزه جنسی

غرائز جنسی را به صورت های مختلف می توانی ارضا کنی. اما برای آن که یک زندگی منظم داشته باشی باید به آن یک چارچوب بدهی . این خاصیت یک زندگی هدف مند است. ارضای غرائز هم باید بخشی از همین مسیرهست و نمی شود آن را بی نظم پیگیر بود. خانواده یک چارچوب و نظام بخش به این مسئله می باشد

۳. آرامش روحی و روانی

از هر که بگذریم سخن دوست خوش تر است! چه کسی بهتر از همسر. آرامش را از که میگیری جز همسر؟ رفیق زیاده. رفیق همراه کجاست؟ رفیق های یکی دو روزه بی وفا، ازدواج های سفید ، دوستی های خیابانی و… این ها که نشد راه. رفیق دائمی و با وفا که که زندگی را شروع کنی و تا آخر با او بروی همسر توست.

۴. بچه های کاکل زری!

ازهمه مهمتر با این اازدواج چندتا فرزند میاری. فضا هم بهتر می شود، اگر هم به خدا اعتقاد داشته باشی خوب است بدانی خدا به زندگی ات برکت می دهد. اما چه کنیم که بعضی خانواده ها خود فراموشی گرفته و دچار درد فرد گرایی شده اند. به همین خاطر اثر این نهاد اثر گذار در جامعه هم کمرنگ میشه. مهدها جای مادر را نمی گیرد. واتساپ جای خواهر را نمی گیرد. وایبر جایگزین برادر نیست. و در آخر هیچ چیز جای خانواده را نمی گیرد.

۵. خوب است بدانیم یک مقدار به کمالات معنوی هم نیاز داریم . قابل توجه کسانی که می خواهند از معنویات بیشتر استفاده کنند خانواده و ازدواج از جمله وسائل آن هست. روایات هم بر این مسئله دلالت می کند. این هم یک پیام بازرگانی از طرف خدا!

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page