ویژه ها
نقشه سعودی-اسرائیلی برای دنیا

نقشه سعودی-اسرائیلی برای دنیا

عرب سعودی و متحدان حاشیه خلیج فارس آن همراه با ترکیه، حمایت خود را از جهه النصره القاعده و داعش افزایش می دهند. با حمایت از این تکفیری ها، این دو سازمان تروریستی منطقه ای را در هفته های گذشته تصرف کرده اند، داعش با حمله به اردوگاه پناهندگان فلسطینی در جنوب دمشق، بحران بشری ایجاد کرده است.
تمام این اقدامات سعودی، انتقاداتی را نسبت به جریان رسانه ای و سیاسی ایالات متحده به همراه داشته است. زیرا سعودی ها در حال حاضر حمایت از لابی اسرائیل را در اختیار دارند و این لابی توجه آمریکا را به سمت تهدید فرضی ایران هدایت می کند. این لابی اظهارات رهبر ایران در مورد اصرار بر همزمان بودن برداشته شدن تحریم ها با امضا و اجرا شدن توافق هسته ای را تکرار می کند.
نئوکان های جنگ طلب حتی روزنامه های اصلی ایالات متحده را رها نکرده و در واشنگتون پست و نیویورک تایمز حمله به ایران را تکرار می کنند و از آن دفاع می کنند و به آلوده شدن محیط در صورت انهدام رآکتورهای هسته ای ایران و آسیب به محیط و بشریت توجهی ندارند. این امر دلخواه اتحاد سعودی-اسرائیلی است: مجبور کردن ایران به تمرکز انحصاری بر یک بحران داخلی اما این امر موجب جنایت جنگی بزرگی خواهد شد. به این لینک مراجعه کنید: (http://goo.gl/nScLEi)
سود استراتژیک اتحاد سعودی-اسرائیلی عدم توانایی ایران در حمایت عراق و سوریه در مواجهه ناامیدانه علیه القاعده و داعش است که موجب برتری و تصرف داعش بر دمشق (اگر بغداد میسر نباشد) می شود. (http://goo.gl/E5YmeP)
ورای کشتار فجیع بی گناهان که حمله تروریستی بزرگی را در غرب به همراه دارد، دولت ایالات متحده (فرقی نمی کند که رئیس جمهور چه کسی باشد) را مجبور می کند که هزاران نفر از نیروهای خود را برای حذف القاعده یا داعش که قدرت را در منطقه به دست خواهند گرفت، به کار بگیرد. جنگی که هزینه مالی و جانی بسیار زیادی و موفقیت بسیار کم برای آمریکایی ها خواهد داشت.
اگر دلار نفتی عرب سعودی به امنیت اسرائیلی ها در ایجاد چنین جهنم بالقوه ای بر روی کره زمین کمک کرد، خاندان سعودی این هزینه را بهترین پولی می شناسد که هزینه کرده و حتی هزینه های نظامی ایالات متحده نیز منجر به سود نئوکان های خاصی (http://goo.gl/8u7RMF) می شود، اما قربانیان زیادی از جمله جمعیت زیادی از مردم ایالات متحده از این دیوانگی حس دیگری خواهند داشت و به مانند نئوکان ها از این حوادث سود نمی برند.

نوشته پیمان مولاویردی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page