ویژه ها

انستیتو کاتو: عربستان متحدی نادان برای ایالات متحده

cato-logo

چند روز پیش انستیتو کاتو، از مراکز مطالعاتی مهم ایالات متحده در یادداشتی کاهش دخالت عربستان سعودی در درگیری های خاور میانه را خواستار بود و از دولت امریکا خواست تا متحدان نادانی چون عربستان را کنار بگذارد.
قسمت هایی از یادداشت:
.
۱. دولت های نفتی موسسات سیاست خارجی ضعیفی دارند و سیاست خارجی شان بر نفرات می گردد.
۲. درآمد نفتی شان آنها را قادر می سازد تادر درگیری ها اقدامات فرادولتی انجام دهند، اما خدمات غیرنظامی ضعیف شان اجازه نمی دهد تا جریان سلاح و پول را درست کنترل کنند.
۳. درامد نفتی که به برخی افراد خاص می رسد، اجازه می دهد تا آن افراد گروه های تروریستی مثل داعش را مستقیما پشتیبانی مالی کنند!!!
بواسطه همین نادانی، آن دولت ها ( منظور عربستان است) به طور غیر مستقیم، به برخاستن داعش کمک می کنند و جنگ داخلی سوریه شدت می گیرد.
.
این خصوصیات موجب می شود که دولتهای نفتی (بخوانید عربستان) هم پیمان ضعیفی برای ایالات متحده در این لحظه و در درگیری های آینده باشند.
.
واشنگتون باید خود را از بند سعودی ها (در این قسمت از یادداشت مستقیم از سعودی ها نام می برد) و اتکا به اطلاعات سعودی ها و خدمات دیپلماتیکشان رها کند.در نهایت هم کاهش دخالت سعودی ها در درگیری های خاور میانه که برای منافع آمریکا حیاتی نیست مورد هدف است
.
Washington should largely disentangle itself from the Saudi alliance and from reliance on Saudi intelligence and diplomatic services. Keeping Saudi Arabia at arm’s length will help to minimize involvement in Middle East conflicts that are not vital to U.S. interests.
منبع: http://goo.gl/EpQ1Dk
پینوشت نویسنده: آنچه که شخص اوباما در دانشگاه وست پوینت اعلام کرد، خروج نیروهای امریکایی از خاور میانه بود، اما ۱۲ روز بعد داعش از عراق سر بیرون آورد. متحدان آمریکا یعنی سعودی ها و آل یهود (در داخل و خارج از دولت ایالات متحده) به طور روز افزون بر آتش جنگ در غرب آسیا (خاور میانه) می دمند تا به اهداف مالی و مذهبی خود برسند. این روند تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری ایالات متحده ادامه دارد و تا یک افراطی تمام عیار مانند جب بوش (برادر جرج بوش ملعون) را از صندوق بیرون نیاورند، مردم دنیا را رها نمی کنند. با روی کار آمدن جب بوش، روند حرکتی جرج بوش (برادرش) تکامل خواهد شد.!!
لعن الله علی قوم الظالمین
نویسنده پیمان مولاویردی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page