ویژه ها

نگاهی به پیام مرقومه رهبر انقلاب به همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد:

14-12-8-15465901

به گزارش بصیرت جویان ؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، در ارتباط با برگزاری «همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» و درخواست صدور پیام برای این همایش، مرقومه‌ای را صادر کردند.
متن مرقومه رهبر معظم انقلاب که صبح امروز (دوشنبه) توسط معاون اول رئیس جمهور در محل برگزاری این همایش در سالن اجلاس سران قرائت شد، به شرح زیر است:
«بسم الله الرّحمن الرّحیم
نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.»

چند نکته از این پیام به دست می آید:

اول آن که مدیریت ویترینی تا حدی در دولت و اجزای مدیران کشور نفوذ کرده است که رهبر انقلاب نیز از این مطلب در نامه ای به یک جلسه ی کاملاً ملی و رسمی این مطلب را آشکار نموده است . لازم به ذکر است در سیره عملی امام خامنه ای این مطلب هویداست که ایشان هنگامی توصیه خویش به مسئولین را علنی می کنند که بارها به صورت پنهانی نصیحت ها و دستورات خود را ابلاغ فرموده اند.

دوم آن که مسئولین در سال های گوناگون ادعای مقابله با فساد داشتند اما علی رغم فعالیت ها و صحبت هایی که می شد بازهم فساد هایی چون ۳هزار میلیاردی و ۱۲ هزار میلیاردی اتفاق افتاد. علاوه بر آن که برخی اختلاس ها توسط مسئولان در طول سال ها پیش آمده و بعضاً موجب بدبینی برخی از عوام نسبت به مسئولین و همچنین حربه ای برای دشمنان نظام برای متهم ساختن انقلاب و  ناکار آمد نشان دادن آن شده است . به نظر می رسد این پیام ، نشان از فریاد خفته رهبر انقلاب دارد که امروز در چند جمله بیان شد

سوم این که این پیام وقتی ارائه شد که از سوی یک مسئول بلند پایه نظام درخواست نظر شد. یعنی اگر سالهای پیش نیز چنین اقدامی انجام می شد و مسئولان نظام از امام جامعه خود تعیینِ تکلیف را می خواستند ، به قطع ایشان زودتر توصیه رسمی خود را اعلان می نمودند

چهارم: رهبر انقلاب در سال ۸۰ نیز فرمان هشت ماده ای خود را ابلاغ کردند. با این وجود پس از گذشت ۱۳ سال از آن ، هنوز رصایت ایشان فراهم نیامده است. این امر را می توان هم با نگاه خوشبینانه نگریست و هم بدبینانه . نگاه خوشبینانه آن این است که مسئولین توان خود را گذاشته اند و لیکن نمی دانستند که دقیقاً چه باید انجام رسانند . به دنبال تکلیف خود بوده اند ولی توان خود را در راه صحیح به کار نبرده اند. نگاه بدبینانه آن نیز بیان از چهره نفاق در برخی مسئولین دارد که می خواهند با صحبت های زیبا جامعه را فریفته و در پنهان ، خود از عاملان فساد حمایت کنند یا شراکت ورزند.

انتخاب این دو نگاه با خواننده.

افسران - عکس پوستری / مبارزه با فساد، لازمه امنیت اقتصادی

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

You cannot copy content of this page